لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ جوان‌ساز

لیفت با نخ یک روش زیبایی کم‌خطر و موثر است. لیفت صورت با نخ جوان‌ساز اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند باعث تحریک کلاژن سازی شود. در این مطلب شما را با لیفت کردن صورت با نخ و اثرات و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

 

سوالات پرتکرار در مورد لیفت صورت با نخ جوان‌ساز

آیا لیفت با نخ درد دارد؟

به‌خاطر استفاده از سوزن ممکن است شما سوزش مختصری احساس کنید که با بی‌حسی موضعی تعدیل خواهد شد.

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

بستگی به جنس نخ، ناحیه‌ای که لیفت شده، جنس پوست و عوامل دیگر بستگی دارد.‌ای  ولی معمولا بین یک تا دو سال ماندگاری دارد.

هزینه لیفت صورت با نخ جوان‌ساز چقدر است؟

بستگی به عوامل مختلفی چون جنس نخ استفاده شده، مرکزی که برگزیدید، ناحیه‌ای که قرار است لیفت انجام دهید و … دارد. برای اطلاع از جزییات بیشتر با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

 

نخ لیفت، راهکاری موثر برای جوان‌تر کردن صورت

 

نخ لیفت، راهکاری موثر برای جوان‌تر کردن صورت

وقتی سن بالا می‌رود سلول‌های پوست دیگر کشیدگی و استقامت سابق را ندارند. پوست صورت کم‌کم به سمت پایین متمایل می‌شود. در نتیجه خطوط صورت مانگار خواهد شد و چین و چروک جا خوش خواهد کرد. چهره خسته و مسن به نظر خواهد رسید و درخشش و شادابی گذشته را نخواهد داشت. بالا رفتن سن سلول‌های پوستی اثر منفی روی زیبایی خواهند گذاشت. آدم‌ها که همیشه میل به زیبایی داشتند در این سنین به تکاپو می‌افتند تا پیری ظاهر را به وقفه بیندازند. یکی از روش‌های زیبایی برای جوانسازی چهره، لیفت صورت با استفاده از نخ لیفت است. لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که پوست افتاده و چروک را می‌کشد و با کلاژن سازی ظاهر صورت یا گردن را جوانتر می‌کند.

 

لیفت صورت با نخ

 

لیفت صورت با نخ جوان‌ساز، یک روش کم‌خطر

تا چندین سال پیش تنها راه درمان افتادگی های پوست فقط جراحی لیفت بود. افراد زیادی به دلیل شرایط روحی و یا ترس از رفتن زیر تیغ، راضی به انجام این کار نبودند. جراحی، درد و جراحت زیادی به همراه دارد، پرخطر است و از طرفی دارای دوره نقاهت طولانیست. در ضمن بسیار پر هزینه است. یکی از جدیدترین روش هایی که می توان با هزینه و خطرات کمتر صورت را جوان‌تر کرد، لیفت صورت با نخ می‌باشد. در این روش از نخ های مخصوص جذبی یاغیر جذبی برای لیفت یا بالا بردن قسمت های افتاده‌ی صورت استفاده می شود.

 

نحوه‌ی انجام لیفت صورت با نخ جوان‌ساز

 

نحوه‌ی انجام لیفت صورت با نخ جوان‌ساز

قبل از شروع درمان، بسته به ناحیه‌ی موردنظر بیمار، پزشک از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌کند. پزشک، سوزن طبی را که از قبل نخ لیفت به آن کشیده شده است به زیر پوست بافت های صورت فرو می‌کند. طوری‌که سوزن به زیر لایه ای از پوست فرد که قابل مشاهده کردن باشد وارد می‌شود. این سوزن ها به صورت دو طرفه و از طریق بافت های نرم مناطق گردن، صورت و بدن وارد می‌شوند. سپس پزشک نخ را می‌کشد و پوست کشیده و صاف خواهد شد. پس از جای‌گذاری و انتقال نخ ها به ناحیه موردنظر، بافت فیبری جدید و کلاژن در اطراف نخ های لیفت تشکیل می شود. همین امر سبب نگه داشتن بافت مورد نظر و سفت شدن پوست خواهد شد.

بیشتر بخوانید : جوانسازی

عدم نیاز به کشیدن بخیه در نخ‌های جذبی لیفت

بیشتر نخ‌های لیفت اصطلاحا جذبی هستند. یکی از مزیت‌های این نخ این است که کلاژن‌سازی انجام می‌دهد و بافت‌ها را سفت می‌کند. پس از انجام وظایفش، با استفاده از یک فرآیند طبیعی به نام هیدرولیز زیر پوست حل می‌شود. نخ های لیفت به صورت شیمیایی با آب پوست بدن افراد واکنش نشان می‌دهند و ترکیب می شوند. به این فرآیند هیدرولیز گفته می‌شود. استفاده از نخ های جذبی باعث می‌شود که فرد در هنگام کشیدن بخیه دردی را تجربه نکند. تجزیه شدن نخ ها با روش طبیعی بدن (هیدرولیز) یک روش کاملا بدون درد است. این روش همانطور که گفته شد به صورت طبیعی در بدن افراد انجام می شود. بعد از اینکه نخ ها حل شدند، بافت فیبری و کلاژن که از قبل در ناحیه مورد نظر قرار دارد باعث لیفتینگ و جوان سازی ناحیه مورد نظر می‌شود.

 

اقدامات قبل از انجام لیفت با نخ

 

اقدامات قبل از انجام لیفت با نخ

پزشک ابتدا شرایط جسمی شما را بررسی کرده و صورتتان را معاینه می‌کند. سپس برای لیفت اقدام خواهد کرد. قبل از مراجعه به پزشک سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید:

  • مصرف سیگار و الکل را از یک هفته قبل قطع کنید. مصرف الکل و نیکوتین می‌تواند باعث کمبود آب بدن افراد شود یا خون را رقیق کند.
  • سوابق بیماری‌های خود را با پزشک در میان بگذارید. معدود بیماری‌هایی چون بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های مزمن پوستی هستند که شاید به مراقبت ویژه‌ای پس از لیفت نیاز داشته باشند.
  • از مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده‌ی خون اجتناب نمایید زیرا این دارو خونریزی هنگام انجام درمان را افزایش می دهد.
  • زیاد آب بنوشید. پوستی که دهیدراته نباشد روند ترمیم را بهتر انجام خواهد داد.
  • تغذیه مناسب داشته باشید. اگر بدن املاح و ریزمغذی‌های کافی داشته باشد کلاژن‌سازی بهتری صورت خواهد گرفت.

مراقبت های پس از لیفت صورت با نخ

پس از آن‌که لیفت انجام دادید، پزشکتان به شما با توجه به شرایط جسمیتان در مورد مراقبت‌ها توصیه‌های لازم را خواهد کرد. اما نکات کلی زیر برای مراقبت پس از لیفت با نخ جوان‌ساز مفید هستند:

  • مدت زمان پنج الی هفت روز نباید سر خود را پایین نگه دارید.
  • اگر در چند روز اول پوست افراد دچار کبودی شد و یا متورم بود باید به مدت چهار بار در روز از کیسه یا کمپرس یخ در نواحی مورد نظر استفاده کنید.
  • به مدت ۴۸ساعت باید از مصرف نمودن محصولات و کرم های آرایشی اجتناب کنیم.
  • در طی سه هفته پس از کاشت نخ لیفت و جوان‌سازی باید از ماساژ و کشیدن صورت پرهیز کنید.
  • به مدت هفت نهایت ده روز بهتر است از غذای نرم و مایعات استفاده کنید.
  • از مصرف نوشیدنی با نی یا جویدن آدامس اجتناب کنید.

لیفت صورت با نخ برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

افرادی که جویای لیفت کردن صورت با نخ هستند باید از نظر جسمی سالم باشند. لیفت کردن صورت با نخ جوان‌ساز به افراد زیر توصیه نمی شود:

  • افرادی که دچار آکنه‌ی فعال هستند و یا بیماری پوستی دارند.
  • افرادی که سابقه برآمدگی پس از زخم دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی هستند.
  • کسانی که داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین مصرف می کنند.
  • کسانی که اختلالات خونی همچون هموفیلی یا ناهنجاری پلاکت دارند.
  • زنان باردار
  • زنان در دوران شیردهی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار
  • افراد مبتلا به هپاتیت یا HIV
  • کسانیکه شیمی‌ درمانی انجام می دهند.
  • کسانی‌که به مصرف الکل اعتیاد دارند.
  • افرادی که کلسترول بالا، دیابت و فشار خون دارند و کنترل نشده است.
  • افرادی که سیگار زیاد می‌کشند و مصرف نیکوتینشان بالاست.

 

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

 

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

 

۱.نوع نخ در لیفت

ماندگاری و دوام لیفت با نخ های جذبی طولانی‌تر از نخ های غیر جذبی است. دو نوع نخ داریم که شامل نخ PLLA و PDO است. ماندگاری نخ PLLA تا دوازده ماه است. گاهی به هجده ماه هم می رسد ولی ماندگی نخ PDO تا شش ماه است و بعد از آن از بین خواهد رفت.

۲.تعداد به کار بردن نخ ها و نحوه قراردادن نخ ها

۳.نوع نگهداری و مراقبت پس از لیفت با نخ جوان‌ساز

اگر فردی پس از لیفت صورت خود با نخ، مراقبت های لازم را انجام دهد ماندگاری لیفت صورت فرد و دوام آن بیشتر خواهد بود.

۴.کشسانی یا الاستیسیته‌ی پوست مراجعه کننده

۵.تخصص و مهارت پزشک

تغییر در هریک از موارد بالا، دوام لیفت را متفاوت می سازد. ماندگاری لیفت با نخ در شرایط طبیعی و عادی چیزی ما بین یک تا دو سال تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید : مزوژل جوان ساز و آبرسان

کاربرد روش لیفت صورت با نخ جوانساز

به‌طور کلی نخ جوان‌ساز، برای کشیدن پوست صورت و صاف کرزدن و فرم‌دهی صورت استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم به شکل موردی شرح دهیم شامل موارد زیر خواهد شد:

  • لیفت غبغب زاویه دهی به فک و چانه و برطرف نمودن غبغب
  • لیفت فک و چانه و زاویه دهی به آن ها
  • لیفت بینی و فرم دهی به بینی و رفع افتادگی بینی
  • لیفت شقیقه
  • جوان سازی و لیفت پوست صورت
  • لیفت ابرو و تربیت بردن چین و چروک های اطراف ابرو

عوارض لیفت صورت با نخ جوان‌ساز

نخ جوانساز یک فرایند نیمه تهاجمی است. پس مهم است مواردی چون استریل بودن تجهیزات و بهداشتی بودن فضا در نظر گرفته شود. اگر در مرکزی نامعتبر این روش زیبایی را انجام دهید، ممکن است درگیر عوارض دراز مدت شوید. عوارضی چون به‌جای ماندن رد زخم، عفونت، درد شدید و کرختی ناحیه طی انجام غیر اصولی این پروسه ممکن است ایجاد شود. اما اگر اصولی انجام شود جز کمی قرمزی و التهاب موقت اثر بدی به‌جای نخواهد گذاشت.

لیفت صورت با نخ جوان‌ساز قادر نیست که پوست‌های اضافی را جمع کند و فقط سبب بالا رفتن و کشیدگی پوست می‌شود. در ضمن برای افرادی که شرایط پوستی مناسبی ندارند، لیفت صورت با نخ اثربخشی لازم را نخواهد داشت. همچنین از لیفت صورت با نخ نباید انتظار نتیجه‌ای همانند جراحی لیفت داشته باشید.

 

انواع لیفت با نخ

 

انواع لیفت با نخ

در واقع می‌توان گفت پزشک با نخ‌های لیفت (ساخته شده از فلزات با ارزشی مانند طلا، پلاتینیوم، فیبرهای سنتتیک، پلی استر، کاپرون، ترکیب پلیمرهای صنعتی است که ضخامت آن‌ها به اندازه تارمو است)  یک داربست زیر پوست ایجاد می نماید. در این فرایند نخ‌های متفاوتی استفاده می‌شود که در ادامه آن‌ها شرح خواهیم داد.

 

نخ با قابلیت جذب

این مدل نخ ها پس از مدتی جذب بدن می شوند. در واقع بدن انسان به این نخ ها واکنش نشان نمی‌دهد. این نخ‌های جذبی ساخته شده از مواد بیولوژیک است. سلول‌های پوستی افراد در کنار این نخ ها در زیر پوست مستقر و تقسیم می شوند. حتی بعد از جذب شدن نیز اثرات این نخ ها ماندگار و قابل مشاهده خواهد بود.

نخ غیر قابل جذب

از این نخ ها بیشتر برای مشکلات حاد پوستی در ناحیه گردن استفاده می‌شود. این نخ ها تا آخر عمر در بدن بیمار باقی می مانند. نخ‌های غیر قابل جذب ساخته شده از فلزات با ارزش و فیبرها جز این دسته از نخ‌ها هستند.

نخ های ترکیبی لیفت

در روش ترکیبی لیفت با نخ، بخشی از آن جذب پوست می شود و برخی از نخ ها به صورت تکه های ریز در زیر پوست باقی خواهد ماند. از جمله این نخ ها که خیلی هم معروف است، نخ «سیلهوئت اینستالیفت» است. در ساختار این نخ‌ها تکه‌های مخروطی قرار دارد. نخ جذب پوست می شود اما این تکه های مخروطی جذب نمی شوند. خوشبختانه از زیر پوست قابل رویت نیستند. بعد از مدتی نیز خود فرد آن‌ها را حس نخواهد کرد. این تکه‌های مخروطی ماندگار هستند. از سختی های این نوع نخ می‌توان به جایگذاری دشوار آن اشاره کرد.

نخ تکی

نخ‌های تکی از جنس PDO هستند. این مدل نخ ها صاف و بدون دندانه می باشد و با ترکیب سایر نخ ها مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این مدل از نخ‌ها نرم و لطیف است، جایگذاری آن راحت‌تر است و التهاب کمتری ایجاد خواهد کرد.

نخ دندانه دار

این نوع از نخ های لیفت به صورت خاردار است هنگامی که به زیر پوست انتقال داده می شوند به پوست چسبیده و سبب بالارفتن پوست می شود. نخ ماگ هم جزو نخ‌های دندانه دار است. اما تفاوت آن این است که دندانه‌ها در یک جهت قرار دارند.

نخ پیچ دار

این نخ ها ترکیبی از دو مدل نخ خاردار درهم تنیده است. این نخ ها در چند جهت خاردار هستند و باعث بهتر لیفت شدن صورت می شوند. استفاده از این مدل نخ ها سبب تحریک کلاژن سازی پوست و افزایش کشسانی می شود. در نتیجه جوانی و شادابی به پوست باز می گردد.

 

لیفت صورت با نخ در ساری و قائمشهر

برای انجام لیفت صورت با نخ جوان‌ساز باید به کجا مراجعه کرد؟ برای انجام لیفت با نخ، در اولین و مهم‌ترین گام باید یک مرکز پزشکی معتبر انتخاب کنید. کلینیک الگانت، بهترین مرکز پزشکی پوست، مو و زیبایی است که لیفت صورت با نخ جوان‌ساز در ساری را نیز به بهترین نحو انجام می‌دهد. پزشکان با تجربه و ماهر، با مشاوره و ویزیت رایگان به شما توصیه‌های لازم را خواهند کرد. سپس در فضایی آرام و کاملا بهداشتی با تجهیزاتی به‌روز و استریل، فرایند لیفت با نخ انجام خواهد شد. همین حالا برای شنیدن توضیحات بیشتر و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

تماس با کلینیک زیبایی الگانت

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده