تزریق بوتاکس

بهترین زمان برای تزریق Botox

تزریق Botox، یکی از شناخته شده‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های پزشکی است که برای رفع چین و چروک صورت و لیفت چشم و ابرو، در الگانت بهترین کلینیک پوست، مو و لیزر ساری، استفاده می‌شود.

تزریق Botox، یک پروسه درمانی و زیبایی است که اثرات آن، چند هفته پس از تزریق نمایان می‌شود. در مجموعه زیبایی الگانت این عملیات زیبایی در بهترین شرایط و با بهترین مواد اولیه ارائه می‌گردد. بسیاری از روش‌های پزشکی و زیبایی تزریقی مانند انواع فیلر‌ها و ژل‌ها، تاثیر آنی روی پوست خواهند گذاشت. به طوریکه بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید تغییر را احساس کنید.

اما این موضوع در رابطه با بوتاکس، صدق نمی‌کند. برخلاف مدت زمان کوتاه تزریق و درمان بوتاکس، تاثیر تزریق سم بوتولینوم روی پوست، حداقل ۱۰ الی ۱۴ روز زمان می‌برد. در طول این مدت شما کمابیش تاثیرات اینجکت را روی صورت خود احساس می‌کنید.

علاوه بر تاثیر نهایی بوتاکس در لیفت چشم و ابرو و از بین بردن خطوط عمیق چهره، ممکن است برای یکی دو روز نخست، پوست شما ملتهب شده باشد و یا جای نیدل، روی پوستتان باقی بماند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم، اگر می‌خواهید برای مناسبت خاصی برنامه‌ریزی کنید، حتما از ۲ هفته قبل برای اینجکت بو تاکس، اقدام کنید.

بوتاکس، درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت
بوتاکس، درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت

بهترین سن برای تزریق Botox

تزریق Botox، یک راه حل موقتی اما موثر برای درمان خطوط عمیق پوست، است. پوست یکی از اولین نقاطی در بدن است که سن و سال هر فرد را نشان می‌دهد. اینکه بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد ار می‌توانید در مقاله بوتاکس مطالعه کنید.

وقتی صحبت از رفع چین و چروک‌های صورت می‌شود، بوتاکس اولین گزینه‌ای است که به ذهن همه می‌رسد. چین و چروک اولین واکنشی است که پوست در اثر افزایش سن و عوامل محیطی، از خود نشان می‌دهد. اما این موضوع که از چه سنی می‌توان این عملیات زیبایی را انجام داد، سوالی است که در این مقاله ما به آن پاسخ خواهیم داد:

به طور کلی هیچ مقرارت سفت و سختی برای در مورد روش‌های زیبایی بدون نیاز به جراحی، مانند انواع پرکننده‌ها، بوتاکس و غیره… وجود ندارد. یعنی غالبا هیچ ممنوعیتی برای انجام این فرآیند زیبایی برای کسی، وجود ندارد.

اما همچنان تزریق این عملیات زیبایی، برای افراد زیر ۱۸ سال، ممنوعیت دارد. زیرا نوجوانان زیر ۱۸ سال، هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی در حال رشد هستند، به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر هستند.

 

دلایل ایجاد چین و چروک پوست

چین و چروک صورت به دلایل مختلفی در پوست ایجاد می‌شود. مهم‌ترین دلیل آن نیز افزایش سن است. با افزایش سن رفته رفته قدرت تولید کلاژن (پروتئین جوانساز)، در پوست کم می‌شود. این پروتئین مفید عامل اصلی کشش و صافی پوست است. هرچه تولید آن کمتر شود، پوست بیشتر دچار افتادگی و شلی خواهد شد.

عوامل محیطی، آب و هوا، ژنتیک، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، آفتاب سوختگی و سولار مداوم، قرار گرفتن در برابر اشعه فرابنفش، مصرف همیشگی دخانیات و الکل، تکرار حالات صورت (اخم یا لبخند عمیق) و رژیم غذایی ناسالم، مهم‌ترین علت‌های ایجاد چین و چروک روی پوست است.

فواید تزریق بوتاکس در سنین جوانی

تزریق بوتاکس، یک روش زیبایی درمانی است که با آرام کردن تکانه‌های عصبی در عضلات، موجب رفع چین و چروک می‌شود. با توجه به توصیه پزشکان معتبر و باتجربه بهترین مجموعه پوست، مو و لیزر در ساری، تزریق  Botox (سم بوتولینوم) در سنین جوانی، علاوه بر رفع موقتی چین و چروک‌های صورت، در دراز مدت نیز روند ایجاد چین و چروک را کندتر خواهد کرد. به طوریکه در آینده بسیار کمتر از سایر افراد، چین و چروک روی پوستتان، دیده خواهد شد.

بهترین زمان برای تزریق توکسین بوتولینوم

بهترین زمان برای تزریق توکسین بوتولینوم (سم Botox)، برای کسانی که از پیش برای مناسبت خاصی خود را آماده می‌کنند، حداقل ۲ هفته قبل است. اگرچه کلیه مراحل بی‌حسی تا تزریق بوتاکس تنها نیم الی ۱ ساعت به طول می‌انجامد، اما تاثیر سم بوتولینوم روی عضلات حداقل ۲ هفته زمان می‌برد.

این درحالی است که ممکن است برای نهایتا یک الی ۲ روز، جای سوزن و کمی قرمزی و التهاب روی پوست باقی بماند. بنابراین بهترین زمان برای تزریق توکسین بوتولینوم، حداقل ۲ هفته قبل از زمان تزریق است.

بوتاکس
بوتاکس، راهی برای جلوگیری از پیری پوست

عوارض تزریق سم بوتولینوم در یک محیط نامعتبر

تزریق سم بوتولینوم یک روند درمانی است که برخلاف تزریق آسان آن، می‌تواند در صورت نداشتن تخصص کافی و عدم تایید توسط یک پزشک معتبر، خطرات جبران‌ناپذیری طولانی مدتی، با خود به همراه داشته باشد. بهترین پزشکان ساری در الگانت مجهزترین کلینیک پوست، مو و لیزر کلیه خدمات زیبایی را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین مواد اولیه، ارائه می‌دهند.

سم بوتولینوم دارویی است که تنها توسط یک پزشک مجرب و متخصص در زمینه زیبایی، تجویز می‌شود. در صورت تزریق غیرقانونی و عدم استفاده صحیح، این فیلرها و بوتاکس‌ها می‌توانند رگ‌های خونی را مسدود کرده و بسیار خطرناک عمل کنند.

به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که هر عملیات زیبایی در یک کلینیک زیبایی معتبر پوست و مو انجام شود.

بهترین محیط برای تزریق Botox، چه مکانی است؟

Botox یک شل کننده عضلات است که در اثر آن، چین و چروک‌های پوست، موقتا از بین می‌رود. بهترین محیط برای تزریق Botox (الگانت)، مرکزی است که علاوه بر مورد تایید بودن توسط پزشکان و وزارت بهداشت، احساس امنیت و آرامش نیز به زیباجو، منتقل کند.

به‌ خاطر بسپارید، تمامی روش‌های پزشکی اعم از تزریق بوتاکس، فیلرها، هیرفیلر، PRP و غیره… تنها باید در یک محیط حرفه‌ای و مجهز، انجام شود.

چه نواحی از بدن، برای تزریق botox بهتر است؟

  • چین و چروک پیشانی
  • خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • خطوط ماریونت و اطراف دهان
  • خطوط اخم پیشانی
  • خطوط لبخند
  • نوارهای گردن
  • افتادگی ابرو
  • کف دست
  • زیر بغل
  • واژن

تو چه سنی بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد؟

Botox در اوایل دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی، بوتاکس پیشگیرانه نامیده می‌شود. در این سنین چین و چروک‌های پوست بسیار تازه بوده و عمق بسیار کمی دارند. وارد کردن سم بوتولینوم در این سن می‌تواند از شروع ایجاد خطوط ریز و درشتی که با تغییر حالات صورت ایجاد می‌شود را به تاخیر بیاندازد.

اگر بوتاکس برای سال‌های متوالی تکرار شود، چه تاثیری روی پوست می‌گذارد؟

وارد کردن بوتاکس به موقع در واقع، راهی برای جلوگیری از ایجاد علائم پیری پوست است. این درمان بسیار کم خطر بوده و مورد تایید FDA، و بسیار ایمن است. تزریق طولانی مدت این روش درمانی، و قطع آن در هر زمان، تاثیری روی پوست نخواهد گذاشت. مگر آنکه تولین خطوط صورت برای شما به تعویق بیفتد.

 

 

 

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده