فیلر گودی زیر چشم

تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم، یک راه‌کار موثر پزشکی برای بازگرداندن شادابی و زیبایی به چشم‌های شماست. این روش کم‌تهاجمی است و اگر اصولی انجام شود عارضه‌ای نخواهد داشت. در این مقاله، هر آنچه که می‌خواهید در مورد تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم بدانید را به شما خواهیم گفت.

سوالات پرتکرار در مورد تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

آیا تزریق فیلر مضر است؟

مواد تشکیل دهنده فیلر همگی از موادی هستند که به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارند. پس تزریق اصولی آن خطری ندارد.

آیا گودی زیر چشم با تزریق فیلر کاملا رفع می‌شود؟

بله. فیلر جایگزین حجم از دست رفته‌ی صورت خواهد شد.

آیا تزریق فیلر درد دارد؟

هر تزریقی با برخورد سرسوزن به پوست کمی درد دارد که آن هم با بی حسی موضعی تعدیل می‌شود.

آیا تزریق فیلر، تیرگی زیر چشم را هم برطرف می‌کند؟

اگر تیرگی ناشی از سایه‌ی گودی چشم باشد بله.

عوارض تزریق فیلر چیست؟

اگر در مرکزی پزشکی و اصولی انجام شود عارضه‌ای جز التهاب و قرمزی موقت نخواهد داشت.

هزینه تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم چقدر است؟

هزینه نهایی بستگی به عوامل مختلفی چون برند ماده و حجم مورد نیاز و … دارد. برای تخمین هزینه با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

چهره‌ای جوان و شاداب با تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

هر چه بیشتر از سن می‌گذرد، ار حجم صورت کاسته می‌شود. این تغییر حجم، بیشتر در زیر چشم و گونه‌ها اثر منفی می‌گذارد. به مرور زیر چشم گود و فرو رفته خواهد شد و چشم‌ها خسته و پیرتر به نظر خواهند رسید. اگر زیر چشمتان گودی دائمی افتاده باشد، از شادابی و زیبایی چهره‌تان خواهد کاست. اما نگران نباشید. علم نوین پزشکی زیبایی، برای این مشکل راه حل دارد.

تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم یک روش غیر تهاجمی است که برای افزایش حجم زیر چشم به‌کار می‌رود. فیلر یک ماده‌ی پر کننده‌ی پوست و حجم دهنده‌ی ژل مانند است که در نواحی دور چشم و روی قسمت بالایی گونه تزریق می‌شود تا تیرگی، فرورفتگی و خستگی ظاهر چشم را برطرف کند.

فیلر در قسمت‌های دیگر صورت نیز کاربرد دارد. تزریق در نواحی چانه، گونه، بینی و پیشانی موجب خوش‌حالت‌تر شدن اجزای صورت می‌شود و چهره را جوانتر خواهد کرد.

فیلر چگونه مشکل گودی چشم را حل خواهد کرد؟

فیلر چگونه مشکل گودی چشم را حل خواهد کرد؟

با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی، حجم و رطوبت خود را به مرور از دست می‌دهد. فیلرها کمک می‌کنند تا این حجم از دست رفته بازیابی شود. این فیلرها مستقیما به پوست تزریق می‌شوند. حجم دهنده‌ها حاوی موادی طبیعی هستند که در بافت نرم پوست نیز وجود دارند. مواد فیلر با جذب آب و حبس کردن رطوبت، علاوه بر افزایش حجم، آبرسان خوبی نیز برای پوست هستند.

مواد تشکیل دهنده فیلر

در فیلر موادی وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. به طور کلی فیلرها شامل مواد زیر هستند:

  • هیالورونیک اسید در حقیقت ماده شکر مانندی است که به طور طبیعی در بدن جانداران وجود دارد.
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ماده‌ی معدنی ضروری برای تقویت استخوان است.
  • پلی لاکتیک اسید (PLLA) ماده‌ای مصنوعی است که سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن سازی انجام دهند.
  • پلی متیل متاکریلات (PMMA) حاوی کلاژن گاوی است و توسط بدن بازجذب نمی‌شود.
  • چربی اتولوگ به چربی پوست پیوند می‌خورد و موجب افزایش حجم می‌شود.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل و فیلر

مزایای تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

فیلرهای حاوی اسیدهیالورونیک مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA هستند. این مواد برای پر کردن حفره‌های زیر چشم استفاده می‌شوند. وقتی زیر چشم گودی ایجاد می‌شود، موجب به جود آمدن لکه‌ها‌ی تیره، چشم پف کرده و سایه‌های عمیق می‌شود. وقتی زیر چشم فیلر تزریق شود همه‌ی این مزاحمان زیبایی چشم نیز از بین خواهند رفت. تزریق فیلر کم‌تهاجمی، امن، بدون درد و همراه با رضایت بیمار از نتیجه است. برخی دیگر از مزایای تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم، موارد زیر هستند:

  • نتیجه‌ی طبیعی بدون مشخص بودن انجام فرایند زیبایی
  • پذیرش مواد توسط بدن و جذب راحت آن
  • برگشت‌پذیر بودن تغییرات در صورت عدم رضایت از نتیجه با تزریق آنزیم
  • تاثیر فوری
  • پر شدن دایره‌های تیره دور چشم
  • جذب کردن رطوبت برای جوان‌تر شدن پوست
  • بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست
  • پنهان کردن نشانه‌های بالا رفتن سن

اگر برای درمان تیرگی دور چشم می‌خواهید فیلر تزریق کنید ابتدا با پزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است تیرگی دور چشم شما نه به‌خاطر گودی چشم بلکه به علت تجمع رنگ‌دانه‌های تیره یا لکه‌های تیره ناشی از اشعه خورشید باشد. اگر این‌گونه است باید روش‌های دیگر زیبایی را برای درمان تیرگی دور چشم در نظر بگیرید.

معایب تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

برای آن‌که بهترین تصمیم را بگیرید باید در کنار مزایای تزریق فیلر معایب آن را نیز بررسی کنید تا هم سطح انتظارتان منطقی باشد هم ابهامات ذهنیتان برطرف شود. موارد زیر را می‌توان به عنوان معایب تزریق فیلر در نظر گرفت که البته هر کدام نیز راه حل خود را داراست.

  • مدت اثر آن کوتاه است. پس از چند ماه باید مجددا فرایند تزریق را تکرار کنید.
  • پس از تزریق احتمال دارد کبودی و قرمزی و التهاب ایجاد شود که موقت است و پس از چند روز کاملا برطرف می‌شود.
  • هزینه‌اش زیاد است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.
  • اگر غیر اصولی و توسط فردی غیر از پزشک انجام شود عوارض جبران ناپذیر دارد.

میزان دردناکی تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

میزان دردناکی تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یک فرایند کم‌تهاجمی است. زخم و برشی در کار نیست که درد فراوان به همراه داشته باشد. اما در هر صورت قرار است سرسوزن به زیر پوست برود و مککن است کمی احساس س.زش کنید. معمولا قبل از تزریق فیلر، به سطح پوست بی‌حسی موضعی می‌زنند و پس از نیم ساعت که بی‌حسی اثر کرد تزریق انجام می‌شود. به همین خاطر درد چندانی احساس نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر گونه، چانه

عوارض تزریق فیلر در زیر چشم

همه چیز بستگی به مرکزی که برای تزریق انتخاب می‌کنید دارد. اگر جایی که برای تزریق برمی‌گزینید، معتبر باشد و پزشک از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد، تزریق فیلر کاملا امن و بی‌خطر خواهد بود و هیچ عارضه‌ی جانبی نخواهد داشت.

اما اگر تزریق فیلر غیر اصولی و در محیط غیر بهداشتی انجام شود، یا این‌که از مواد تقلبی یا نامعتبر استفاده شود ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • به‌هم ریختن تقارن بین دو چشم
  • پر حجم شدن و پف‌آلود شدن دور چشم
  • تغییر فرم چشم
  • ایجاد ظاهر ورم کرده
  • کبودی
  • عفونت مقاوم به درمان
  • واکنش‌های آلرژیک
  • تخریب عروق خونی و بسته شدن راه برگشت خون
  • تاثیر روی عروق چشم که در بدترین حالت موجب نابینایی خواهد گشت
  • عفونت و زخم پوست

تزریق آنزیم در صورت عدم رضایت از نتیجه تزریق فیلر

اگر تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم را انجام دادید اما باعث ایجاد مشکلات زیبایی شد نگران نشوید. علم پزشکی برای این مورد هم راه حل دارد. می‌توانید برای اصلاح و یا حتی بازگشت به حالت اول آنزیم تزریق کنید. اگر تغییرات متقارن نیست، فیلر در قسمتی که نمی‌خواهید تجمع پیدا کرده یا حجم آن زیاد است به راحتی با تزریق آنزیم می‌توان حجم آن را کم کرد یا نواقص را ترمیم کرد یا به قبل از تزریق برگرداند.

هزینه تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

میزان هزینه‌ای که باید برای تزریق فیلر زیر چشم صرف کنید به عوامل مختلفی بررسی دارد. از دستمزد پزشک و تعرفه کلینیک گرفته، تا نوع مواد و حجم آن و میزان تغییراتی که باید اعمال شود. اگر می‌خواهید تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم در ساری انجام دهید و می‌خواهید تخمینی از قیمت نهایی به دست آورید با کلینیک الگانت ساری تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: توصیه‌ها و اقدامات پس از تزریق فیلر لب

ملاقات با پزشک قبل از تزریق

هرگاه تصمیم به تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم گرفتید نوبت تعیین می‌کنید. پس از مراجعه به مرکز پزشکی، پزشک در ملاقات اولیه به شما مشاوره خواهد داد و شما را ویزیت خواهد کرد. در این جلسه باید در مورد موارد زیر با پزشک گفتگو کنید:

  • پیشنیه‌ی پزشکی خود را با پزشک در میان بگذارید. بیماری‌هایی که خانواده به شکل ارثی با آن درگیر هستند همچون بیماری‌های نقص سیستم ایمنی یا مشکلات ژنتیکی پوستی را به پزشک اطلاع دهید.
  • داروهای مصرفی خود را با دقت برای پزشک نام ببرید. داروهای خاصی هستند که نباید چند روز قبل و بعد از تزریق فیلر مصرف شوند.
  • در مورد تغییراتی که انتظار دارید با تزریق فیلر روی چهره‌تان ایجاد شود با پزشک صحبت کنید.
  • در مورد نوع فیلر تزریقی اطلاعات بگیرید.
  • از پزشک بخواهید در مورد پیچیدگی‌های درمان و عوارض آن به شما توضیح دهد.
  • در مرود مراقبت‌های پس از تزریق اطلاعات بگیرید.

مراحل تزریق فیلر

پس از آن‌که پزشک شرایط جسمی و اجزای صورتتان را بررسی کرد، به صورتتان بی‌حسی موضعی می‌زند. این بی‌حسی ممکن است به شکل کرم، پماد یا ژل باشد. پس از اثربخشی بی‌حسی تزریق را آغاز خواهد کرد. پس از تزریق با دست صورتتان را ماساژ می‌دهد تا مواد را به سمت درست هدایت کند. کل فرایند از زمان آغاز تزریق حداکثر نیم ساعت به طول می‌انجامد. پس از اتمام کار، پزشک در مورد مراقبت‌های پس از تزریق به شما توصیه‌هایی خواهد کرد که باید به آن‌ها توجه کنید. خوشبختانه تزریق فیلر دوره نقاهت ندارد و می‌توانید به زندگی روزمره بازگردید.

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

وقتی تزریق فیلر انجام دادید برای آن‌که به بهترین اثربخشی برسید و ماندگاری نتیجه را طولانی‌تر کنید نیاز است که به یک سری توصیه‌ها توجه کنید. پزشک به شما هر آنچه که لازم است را خواهد گفت اما به طور کلی موارد زیر بایدها و نبایدهای پس از تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم هستند.

آب زیاد بنوشید.

برای آن‌که ماندگاری فیلر تزریقی بیشتر شود آب زیاد بنوشید. پوست برای حجیم ماندن به رطوبت نیاز دارد. پس اجازه ندهید بدنتان کم‌آب شود.

کمتر نمک مصرف کنید.

بهتر است در روز نخست پس از تزریق نمک مصرف نکنید. نمک سدیم کلراید است و بالا رفتن حجم سدیم خون در تعادل آنزیم‌های بدن اختلال ایجاد می‌کند و موجب کم‌آبی می‌شود. فشار خونتان را نیز بالا می‌برد و افزایش فشار موجب التهاب و کبودی بیشتر خواهد شد.

سطح انتظاراتتان را منطقی کنید.

اول به دنبال علت تیرگی و گودی زیر چشم باشید. اگر با تزریق فیلر مشکلتان حل می‌شود بدانید بخشی از نتیجه مربوط به بدن شماست. سعی کنید سبک زندگیتان را عوض کنید. استراحت بیشتر داشته باشید و کمتر استرس بکشید. در این صورت تزریق فیلر ماندگاری و اثربخشی بهتری خواهد داشت.

کمپرس یخ استفاده کنید.

در ساعات اولیه پس از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید. هر بار به مدت ده دقیقه به آرامی کیسه حاوی یخ را روی ناحیه تزریق بگذارید اما هیچگونه فشاری وارد نکنید. سرما موجب کمتر شدن التهاب و کبودی خواهد شد.

در روز اول به حمام نروید و ورزش سنگین نکنید.

سعی کنید ناحیه تزریقی را در معرض حرارت قرار ندهید. حمام، سونا، جکوزی و حتی ورزش سنگین موجب بالا رفتن حرارت بدن، کم آبی آن و التهاب و کبودی بیشتر خواهد شد.

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

سعی کنید در روزهای نخست پس از تزریق، زیر اشعه مستقیم نور خورشید نباشید. اگر مجبورید، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

از پوست خود مراقبت کنید.

پوست صورتتان را در معرض آلودگی‌ها قرار ندهید و سعی کنید همیشه آن را پاکیزه نگه‌دارید.

میزان ماندگاری تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

میزان ماندگاری تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

فیلر برای رفع گودی زیر چشم، به اطراف چشم حجم می‌دهد و آن را پر می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید با این‌که حاوی مواد طبیعی موجود در بدن انسان است با این حال یک ماده‌ی خارجی است. همین بیولوژیک نبودن مواد موجب می‌شود که سیستم ایمنی بدن حجم آن را به مرور کم کند تا بدن به حالت نخستین آن برگردد. پس پس از مدتی این فرایند زیبایی را باید مجددا تکرار کنید.

مدت زمان اثربخشی تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم را نمی‌توان دقیقا مشخص کرد. زیرا به بدن شما و فعالیت سیستم ایمنیتان بستگی دارد. اما به طور کلی معمولا پس از یک تا دو سال از حجم فیلر کم خواهد شد.

البته ماندگاری به کیفیت حجم دهنده نیز بستگی دارد. برخی برندهای خوب فیلر حتی تا پنج سال نیز اثربخشیشان را حفظ خواهند کرد. اگر تصمیم دارید تزریق فیلر برای گودی زیر چشم در ساری انجام دهید، پزشکان کلینیک الگانت از بهترین مواد روز دنیا و مرغوب‌ترین برندهای فیلر در تزریق استفاده می‌کنند.

تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم در ساری، کلینیک الگانت

اگر تصمیم گرفتید تزریق فیلر در ساری انجام دهید، کلینیک الگانت پیشنهاد ما به شماست. شما ابتدا توسط یکی از پزشکان متبحر و با تجربه مجموعه ویزیت رایگان خواهید شد. پزشک به شما هر اطلاعاتی که برای رفع ابهامات ذهنی شما نیاز است را به شما خواهد داد. سپس در فضایی کاملا بهداشتی و با بهترین و معتبرترین برندهای فیلر دنیا، پزشک تزریق را انجام می‌دهد. در صورتی که تصمیم گرفتید، تزریق فیلر در ساری را انجام دهید، با ما تماس بگیرید. شما لایق بهترین‌ها هستید.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده