لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

بهترین روش برای خلاص شدن دائمی از شر موهای زائد، لیزر است. در این مقاله هر آنچه که لازم است در مورد این روش مدرن بدانید را برایتان شرح خواهیم داد.

سوالات پرتکرار لیزر موهای زائد

آیا پس از لیزر مجددا مو رویش می‌کند؟

پیاز موهایی که توسط اشعه لیزر تخریب شده‌اند دیگر هرگز رشد نمی‌کنند.

آیا لیزر عارضه‌ای دارد؟

اگر زیر نظر پزشک با اپراتور حرفه‌ای و دستگاه مجهز باشد بدون عارضه است.

آیا اشعه دستگاه لیزر موهای زائد سرطان‌زا است؟

اشعه تنها تا زیر پوست شما را هدف می‌گیرد. با اعضای داخلی کاری ندارد. پس نگران سرطان نباشید.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است؟

معمولا برای بهترین نتیجه بین ۸ تا ۱۰ جلسه نیاز است.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

بستگی به نواحی لیزر دارد. برای اطلاع از جزییات قیمت می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

اشعه نوری که از دستگاه الکس تیتانیوم مجموعه الگانت به پوست می‌تابد، تنها تا ظرفیت مشخصی در پوست نفوذ می‌کند. درد ناشی از لیزر به دلیل جذب گرما توسط قسمت‌های تیره پوست و مو ایجاد می‌شود. هرچه میزان سرمایش دستگاه بیشتر و با قدرت‌ بیشتری باشد، میزان درد وارد شده در زمان لیزر بسیار کمتر است. در دستگاه لیزر ما از دو کولینگ مجزا و قدرتمند به منظور کنترل گرمای اشعه لیزر استفاده شده است. لذا دیگر دردی در زمان لیزر، وجود نخواهد داشت.

بله _ هرچه مو ضخیم‌تر و تیره‌تر باشد، تاثیر لیزر موهای بدن بیشتر است. آقایان نیز با توجه به شرایط پوست و مویی که دارند از موهای ضخیم‌تری به نسبت خانم‌ها برخوردار هستند. به همین دلیل لیزر موهای اضافی با بهترین دستگاه لیزر الکس تیتانیوم مجموعه الگانت، برای آقایان یک گزینه بسیار عالی و مناسب است.

آیا لیزر موهای اضافی را برای همیشه از بین می‌برد؟

اگرچه لیزر، موهای زائد را برای همیشه حذف نخواهد کرد اما یادآوری سالانه آن بعد از گذراندن دوره لیزر، رشد مو را برای دوره‌های طولانی به تاخیر می‌اندازد.

برتری روش لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های دیگر

روش‌های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد. یک راه آن تراشیدن مو است. تراشیدن مو یا شیو تنها ساقه‌ی مو را قطع می‌کند. یک روز پس از اصلاح، دانه‌های سیاه سر بر می‌آورند. هر بار تکرار این کار نیاز به زمان زیاد و اعصاب آرام دارد. اما کندن مو، زمان رشد مجدد آن را بیشتر می‌کند و شاید هر دو هفته نیاز به تکرار داشته باشید. چسب مو، استفاده از دستگاه اپیلاسیون، مومک و نخ روش‌هایی هستند که مو را از پوست سر جدا می‌کنند. اما آیا درد و آسیب پوستی ناشی از آن را تا به‌حال تجربه کردید؟ یک فرایند به شدت دردناک را باید هر دو هفته تکرار کنید و این نوعی شکنجه‌ی خودخواسته محسوب می‌شود.

لیزر اما یک روش حذف دائمی موهای زائد است که درد ندارد. برای همیشه شما می‌توانید از شر موهای زائد رهایی یابید.

"لیزر موهای زائد

فواید لیزر موهای زائد

دلایل مختلفی وجود دارد که ثابت می‌کند لیزر موهای زائد بهترین روش حذف موهای ناخواسته است. روش لیزر موهای زائد دردسرهای روش‌های سنتی را ندارد. بسیار آسان، سریع و بدون درد است. کل بدن ظرف یک ربع تا نیم ساعت لیزر خواهد شد. اینگونه همه‌ی زمان‌هایی که صرف تراشیدن مو می‌کردید را ذخیره خواهید کرد. نواحی عرق ریز هم در فصل گرم، به‌خاطر پرمویی دیگر بوی نامطبوع نخواهد داد.

با یک دستگاه مجهز به خنک‌کننده تنها گرمای ملایمی حین لیزر روی پوستتان احساس خواهید کرد. در نهایت هم پوستی لطیف و شفاف خواهید داشت که انگشتتان روی آن سر می‌خورد. وقتی از بدنتان راضی باشید از نظر روحی نیز خوشنود خواهید بود.

اصلا چرا باید موی زائد در بدن ما باشد؟

احتمالا قبل از لیزر، هر بار که تیغ به دست گرفتید و مشغول تراشیدن موهای ناخواسته شدید با کلافگی از خود می‌پرسید: «اصلا فایده این موهای زائد چیست؟». باید بگوییم که هیچ! تازه ما خوش‌شانسیم که موهای اجداد نخستینمان تا به ما برسد بسیار کم شده است. در واقع این موها نقش حفاظتی برای بدن داشتند و یک جور لباس طبیعی محسوب می‌شدند. اما امروزه با وجود لباس و وسایل گرمایشی و سرمایشی و مواد شوینده و بهداشتی، موهای زائد فقط مزاحمند. برای آن‌که از شر تیغ و دیگر روش‌های سنتی حذف مو برای همیشه خلاص شوید، لیزر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چشم گربه ای

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

وقتی این تکنولوژی وارد کشور شد، خیلی‌ها به‌خاطر ترس از ناشناخته بودنش، در مورد عوارض آن داستان‌سرایی می‌کردند. شایعاتی همچون سرطان‌زا بودن اشعه یا خطر نازایی بر سر زبان‌ها بود. اما اگر به علم اعتماد کنید، به شما خواهد گفت که لیزر موهای زائد عارضه‌ای ندارد. زیرا تنها تا عمق کمی از پوست نفوذ می‌کند و کاری به لایه‌های عمیق‌تر نخواهد داشت. اگر هم اصولی و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، عوارض کوتاه مدت آن نیز به صفر خواهد رسید. اما اگر اپراتور ماهر نباشد احتمال کمی وجود دارد که به طور موقت کمی التهاب و قرمزی را تجربه کنید. یا اگر فضایی که برای این کار انتخاب می‌کنید بهداشتی نباشد ممکن است مبتلا به بیماری‌های پوستی شوید.

کیفیت و برند دستگاه لیزر مهم است.

اگر دستگاهی که برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود قدیمی و فرسوده یا نامعتبر باشد یا از تکنولوژی روز بهره‌مند نباشد اثر بخشی لازم را نخواهد داشت. دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس ۲۰۲۲، جدیدترین دستگاه لیزر موجود در بازار ایران است. در این دستگاه، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا برای حذف موهای زائد استفاده شده است.

هرچه دستگاه جدیدتر و مجهزتر باشد، قدرت سردکنندگی بیشتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی و فرسوده دارد. لذا می‌توان با اطمینان گفت که دستگاه لیزر کلینیک الگانت، کاملا بدون درد است.

برخی دستگاه‌ها تنها با یک طول موج برای پوست‌های روشن و موهای تیره مناسب هستند. اما در این دستگاه می‌توان به راحتی هر تیپ پوستی را انتخاب تا، با طول موج مناسب هر فرد لیزر انجام شود.

دستگاه لیزر موهای زائد با موهای ما چه می‌کند؟

وقتی اپراتور بخشی از دستگاه را روی پوست شما می‌کشد، دستگاه نور ساتع می‌کند. نور توسط سطحی تیره جذب می‌شود. یعنی همان قسمتی که مو از پوست نمایان است. به همین دلیل است که لیزر روی موهای بور و کرکی تاثیر کمتری می‌گذارد زیرا رنگدانه (ملانین) کافی برای جذب نور لیزر ندارند.

انرژی نور لیزر توسط رنگدانه‌های مویی که از پوست بیرون آمده جذب می‌شود. این اشعه وارد پوست شده و تا پیاز مو (فولیکول مو) ادامه می‌یابد. در طی این فرآیند، انرژی لیزر در فولیکول مو که کوچیکترین ارگان بدن است، تبدیل به انرژی گرمایی شده و پیاز از گرمای زیاد تخریب می‌شود.

لیزر موهای زائد

چرا لیزر باید در یک دوره ۲۸ الی ۳۰ روزه انجام شود؟

به گفته پزشکان ما در کلینیک زیبایی الگانت، مناسب‌ترین زمان برای لیزر دوره‌های ۲۸ تا ۳۰ روزه است. دلایل زیر چرایی آن را شرح می‌دهد:

چرخه رویش مو معمولا هر ۳۰ روز است. هر بار با لیزر پیاز مو آسیب می‌بیند. اگر کاملا تخریب نشود، ۳۰ روز بعد رویش مجدد دارد. زیرا پوست مجددا پیاز مو را ترمیم می‌کند. عروق خونی تغذیه کننده پس از لیزر ضعیف خواهند شد. بپیازهای باقی مانده، ازین پس با قدرت بسیار پایینی مو تولید می‌کنند. در نهایت، پایان دوره کامل لیزر، بعد از ( ۸ تا ۱۰ جلسه)  تقریبا ۸۰ درصد مو از بین می‌رود. به همین دلیل نیاز به شارژ سالیانه لیزر وجود دارد. پس سعی کنید دوره‌های لیزر را کامل انجام دهید.

برای لیزر موهای زائد به کجا مراجعه کنیم؟

سلامت پوست شما پس از انجام لیزر موهای زائد مهم است. امروزه به‌خاطر زیاد شدن طرفداران لیزر مو و سوددهی آن، سالن‌های زیبایی و مراکز غیر معتبر نیز لیزر انجام می‌دهند. اما بهتر است مکانی را انتخاب کنید که تحت نظر مستقیم پزشک باشد. همینطور از دستگاه‌ها و عملکرد اپراتورها نیز مطمئن شوید. فضایی که قرار است در آن لیزر انجام دهید باید کاملا پاکیزه باشد. چون تجهیزات در تماس مستقیم با پوست شما هستند. اگر بهداشت رعایت نشود ممکن است باکتری‌ها و آلودگی‌های دیگر به پوستتان آسیب بزند.

پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت، بهترین کلینیک پوست، مو  و زیبایی در ساری است. همین حالا با ما تماس بگیرید و نوبتتان را برای مشاوره رایگان پزشک و انجام لیزر موهای زائد رزرو کنید.

لیزر موهای زائد روشی حتمی برای از بین بردن موهای اضافی بدن و صورت

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

نکاتی برای انجام لیزر موهای زائد در آقایان و خانم باید بدانید

  • بهترین زمان لیزر بعد از عادت ماهیانه، یک هفته است.
  • اگر سولار رفته‌اید و یا حمام آفتاب گرفته‌اید، لازم است برای انجام لیزر ۲ ماه به پوست خود استراحت دهید.
  • افرادی که انواع فیلر نظیر ژل و چربی، تزریق کرده‌اند نیز باید به مدت ۴ ماه لیزر خود را به تعویق بیاندازند.
  • انجام لیزر برای نقاط حساس روی بینی،‌ غده ترویید،‌ ریش آقایان، داخل گوش لیزر پیشنهاد نمی‌شود.
  • پیش از انجام لیزر گوش، باید از آبسلانگ استفاده شود.
  • اگر در بدنتان تتو یا خالکوبی و یا حتی خال گوشتی دارید، لازم است به پزشک مجموعه اطلاع دهید.
  • بعد از هر جلسه لیزر حتما آبرسان استفاده شود.
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از لیزر شیو انجام دهید. شیو بین جلسات‌‌‌‌ مانعی ندارد.
  • بعد از انجام لیزر، لباس‌های جذب نپوشید.
  • لیزر برای تتو، خال گوشتی، خالکوبی، موهای کرکی، موهای نازک، افراد با بیماری پوستی خاص و بانوان شیرده و باردار پیشنهاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای تزریق Botox

بهترین زمان برای انجام شیو قبل از لیزر

طبق نظر پزشکان مجرب مجموعه زیبایی الگانت برای داشتن یک دوره درمان لیزر ایده‌آل و بدون درد، بهترین زمان برای شیو موهای زائد پیش از انجام لیزر، ۲۴ الی ۴۸ ساعت قبل است.

در صورت ابتلا به چه بیماری‌هایی، لیزر ممنوع است؟

در صورت ابتلا به چه بیماری‌هایی، لیزر ممنوع است؟

لیزر به طور کلی هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و به طور کلی هیچ ممنوعیتی برای افراد به همراه نخواهد داشت. اشعه لیزر تنها تا لایه اول پوسن تفوذ می‌کند و درمان موهای زائد با آن کاملا بی‌خطر است. اغما برخی افراد به علل مختلف لازم است پیش از انجام لیزر حتما با پزشکان مجموعه مجهز پوست، مو و لیزر الگانت در شهر ساری، مشاوره‌ای داشته باشند.

زیباجویان در شرایط زیر لازم است حتما شرایط خود را پیش از انجام لیزر با پزشکان مجرب کلینیک الگانت، در جریان بگذارند:

  1. عفونت فعال در ناحیه مد نظر برای لیزر به عنوان مثال (جوش چرکی و فعال، سلولیت یا دمل چرکی، تبخال چرکی)
  2. انواع بیماری‌های پوستی شدید (ویتیلیگو(یا پیسی) /پسوریازیس/درماتیت)
  3. وجود ضایعه مشکوک، خال گوشتی سیاه و خاکستری (ملانوم)
  4. پیلینگ شیمیایی عمیق، درم ابریش یا رادیوتراپی ناحیه درمانی
  5. اختلالات ترمیم زخم (مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی/ دیابت کنترل نشده)
  6. مصرف راکوتان پیش از زمان لیزر

لیزر موهای زائد با تکنولوژی‌های نوین پزشکی، بسیار هدفمند می‌توانند تا ۸۰ درصد موهای اضافی بدن را از بین ببرد.

 

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده