لیفت با نخ کلاژن ساز

نخ کلاژن ساز: یک روش موثر برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

روش لیفت با نخ کلاژن ساز، یک فرایند زیبایی کم‌تهاجمی برای کشیدن پوست و رفع چین و چروک آن است. علاوه بر آن موجب تحریک کلاژن‌سازی شده و به جوانتر شدن پوست و بالا رفتن کیفیتش کمک می‌کند. در ادامه هر آنچه در مورد این متد کارآمد زیبایی می‌خواهید بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

سوالات پرتکرار در مورد لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

 

فرایند لیفت با نخ چگونه است؟

ابتدا پزشک با سوزن، نخ مخصوص لیفت را وارد لایه زیرین پوست می‌کنند و سپس به سمت بالا می‌کشد و آن را جایگذاری می‌کند.

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثلا نوع نخ و شیوه کارگذاری آن مهم است. اما در مجموع بین ۱ تا ۲ سال تخمین زده می‌شود.

لیفت پوست با نخ درد دارد؟

با ورود سرسوزن به پوست ممکن است کمی سوزش احساس کنید که با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی دردش تعدیل خواهد شد.

لیفت نخ عوارض دارد؟

اگر اصولی و در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود جز التهاب و قرمزی موقت عارضه‌ای نخواهد داشت.

هزینه‌ی لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

بستگی به عوامل متعددی چون نوع و برند نخ، ناحیه جایگذاری و تعداد نخ استفاده شده دارد. برای براورد قیمت می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید.:

 

نخ کلاژن ساز، روشی ایمن و کم تهاجمی

تا همین اواخر، تنها راه اصلاح افتادگی و شلی پوست جراحی لیفت بود. اما نزدیک به یک دهه است که روش‌های زیبایی کم‌تهاجمی و ایمن جایگزین آن شده است. یکی از آن‌ها استفاده از نخ لیفت است. البته نخ لیفت از دهه نود میلادی در پزشکی زیبایی کاربرد داشت اما جنس و اثرگذاری آن به شکل کنونی نبود. با پیشرفت علم پزشکی، نخ‌ها چند منظوره شدند و حتی تحریک کلاژن سازی نیز می‌کنند. نخ‌های کلاژن‌ساز را پزشک با سوزنی به زیر پوست وارد می‌کند و سپس از جهات مختلف می‌کشد تا پوست به سمت بالا برود و چین‌و چروک‌ها و افتادگیش محو شود.

فرایند لیفت با نخ به این شکل است که ابتدا پزشک صورت شما را بررسی خواهد کرد. او پیشینه‌ی پزشکی و داروهای مصرفیتان و انتظاراتتان ازین فرایند زیبایی را خواهد پرسید. سپس در نقاطی از صورت که قرار است نخ وارد شود بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. معمولا بی‌حس‌کننده‌ها به شکل کرم، پماد یا ژل حاوی لیدوکائین هستند. پس از اثربخشی بی‌حسی، پزشک نخ کلاژن ساز را توسط سوزن طبی به زیر بافت پوست فرو می‌کند. سپس  در جهاتی که مدنظر پزشک است پوست به میزان لازم کشیده می‌شود. بعد از آن‌که نخ جایگذاری شد، شما تاثیر آنی آن را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر لیفت، به مرور زمان کلاژن نیز در اطراف نخ تشکیل شده و موجب جوان‌سازی بافت صورت می‌شود.

 

فواید لیفت با نخ کلاژن ساز

مهم‌ترین فایده استفاده از نخ لیفت، کم تهاجمی بودن آن است. وقتی قرار نیست پوست برش بخورد، طبیعتا جراحت و درد و دوره نقاهت آن کمتر است. به‌جای آن‌که پوست شل و اضافه با جراحی برداشته شود، به سادگی با استفاده از نخ لیفتی ظریف و موثر ایجاد شده و پوست سفت می‌شود. نخ‌ها علاوه بر کشیدن پوست به شکل فیزیکی، به روش دیگری نیز با پیری مبارزه می‌کنند. آن‌ها سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و جسم را وادار می‌کنند تا در مناطق تحت درمان، کلاژن بیشتری ترشح کند. کلاژن نوعی پروتئین است که در کند کردن روند پیری و جوان نگه داشتن سلول‌ها نقش حیاتی دارد. این پروتئین علاوه بر این‌که حامی فاکتورهای رشدی است، تا حد زیادی به حفظ کیفیت پوست کمک می‌کند. این پروتئین، زخم‌ها را زودتر ترمیم کرده و پوست را قوی و حجیم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد.

 

بیشتر بخوانید : علت های پیری پوست و راه های درمان آن

 

سن مناسب استفاده از نخ کلاژن ساز

بیشترین متقاضیان نخ کلاژن‌ساز در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند. معمولا همان اوایل تغییرات صورت بر اثر افزایش سن، وقتی تازه کم‌کم خطوط چهره نمایان می‌شود، بیشتر نگرانی را برمی‌انگیزد و فرد تلاش دارد تا روند پیری صورت را کند سازد. در حقیقت در این بازه‌ی سنی تاثیر گذاری نخ لیفت بیشتر است زیرا بدن هنوز سالم است و سلول‌ها پیر نشده‌اند. پوست نیز کشسانی خود را به شکل کامل از دست نداده و چروک‌ها جا خوش نکرده‌اند. فرایند بهبود سریع‌تر است و اثرگذاری نخ نیز در سنین پایین‌تر بیشتر است.

الگانت

اثر افزایش کلاژن با نخ روی پوست

وقتی سن بالا می‌رود بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند. در نهایت، موجب کاهش ۸۰ درصدی ضخامت پوست در حدود ۷۰ سالگی می‌شود. همین امر، مهم‌ترین علت برای ایجاد چین و چروک است. وقتی پوست ضعیف می‌شود، دیگر بافت‌های زیرینش قادر نیستند آن را نگه دارند و با جاذبه، به مرور به سمت پایین کشیده می‌شود و شل و وارفته خواهد شد.

وقتی هنوز علائم شلی پوست خفیف است، استفاده از نخ کلاژن ساز بسیار کارساز است. زیرا با افزایش ضخامت و آبرسانی پوست، به پیشگیری از بدتر شدن آن کمک می‌کند. به عبارت دیگر، این فرایند، موجب جوانسازی مداوم و پیش رونده‌ی بافت‌های صورت می‌شود. مراجعینی که با نخ کلاژن ساز لیفت انجام می‌دهند، به مرور شاهد بهبود رنگ و استحکام پوستشان خواهند شد. بدن ما از نظر بیولوژیک به شکلی طراحی شده است که وقتی جسم خارجی زیر پوست احساس می‌کند، می‌خواهد آن را خارج کند. پس مدام سیستم ترمیم در نواحی نخ فعال است.

 

اقدامات قبل از لیفت با نخ کلاژن ساز

قبل از آن‌که برای لیفت با نخ اقدام کنید، بهتر است مواردی را رعایت کنید تا نتیجه‌ی مطلوب‌تری دریافت کنید:

  • سعی کنید از چند روز قبل، مصرف الکل و سیگار را محدود کرده و اگر برایتان مقدور است آن را قطع کنید. الکل و نیکوتین سیگار، با اختلال در گردش خون و ایجاد کم‌آبی در بدن، فرایند بهبود را کند خواهند کرد.
  • سوابق پزشکی و داروهای مصرفیتان را با پزشک در میان بگذارید. در تعداد معدودی از بیماری‌ها، استفاده از نخ لیفت ممنوع است یا نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. بیماری‌های خودایمنی یا مشکلات مزمن پوستی از این دست هستند.
  • با صلاحدید پزشک، مصرف آسپرین یا داروهای رقیق کننده‌ی دیگر را از چند روز قبل از تزریق تا چند روز پس از آن قطع کنید.
  • آب زیاد بنوشید. پوست شما برای بهبود به آب فراوان نیاز دارد. همچنین وقتی آبرسانی خوب انجام گیرد اثربخشی لیفت و کیفیت پوست بیشتر خواهد شد
  • تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید. اگر بدنتان املاح و ریزمغذی‌های کافی داشته باشد فرایسند کلاژن سازی بهتر صورت می‌گیرد.
  • سعی کنید از چند روز قبل، به مدت طولانی زیر اشعه مستقیم خورشید قرار نگیرید تا با آفتاب‌سوختگی به کلینیک مراجعه کنید.

 

اقدامات پس از لیفت با نخ

پس از آن‌که فرایند لیفت صورت با نخ انجام شد، پزشک شما، برای اثربخشی بیشتر و التیام سریع‌تر، توصیه‌هایی خواهد کرد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. برخی از اقداماتی که بهتر است انجام شود موارد زیر است:

  • از پنج تا هفت روز نباید سر خود را پایین نگه دارید.
  • اگر در چند روز نخست، پوستتان دچار التهاب و کبودی شد، از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین صورت که در چهار نوبت در طول روز، هر بار به مدت ده دقیقه، کیسه حاوی یخ را به آرامی روی نواحی تحت درمان قرار دهید.
  • تا دو روز نخست پس از لیفت از محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • تا حدود سه هفته، صورت را ماساژ ندهید. یا تحت فشار نواحی لیفت شده را لمس نکنید.
  • در روزهای نخست سعی کنید از خوردن غذاهایی که به جویدن زیاد نیاز دارد اجتناب کنید. غذاهای نرم و مایعات مصرف کنید. از نوشیدن مایعات با نی نیز خودداری کنید.
  • مصرف سیگار و الکل را در چند روز نخست پس از لیفت کنار بگذارید.
  • سعی کنید چند روز نخست پس از لیفت، از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید بپرهیزید. چرا که اشعه UV خورشید به پوستتان آسیب خواهد رساند و روی نتیجه اثرگذار است.

بیشتر بخوانید : لیفت صورت با نخ مونو

 

ممنوعیت لیفت با نخ برای برخی افراد

اشخاصی که متقاضی لیفت با نخ کلاژن ساز هستند باید از نظر جسمی سالم باشند. به همین خاطر این روش به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • اشخاصی که دچار آکنه‌ی فعال هستند و یا بیماری پوستی مزمن دارند.
  • کسانی که سابقه برآمده شدن محل زخم دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی
  • اشخاصی که باید به سکل مداوم داروهای رقیق کننده‌ی خون مصرف کنند.
  • کسانی که اختلالات خونی همچون هموفیلی، هپاتیت یا اختلال عملکرد پلاکت دارند.
  • زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی به سر می‌برند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های مسری
  • بیماران تحت معالجه با شیمی درمانی یا رادیوتراپی
  • افرادی که زیاد سیگار می‌کشند یا معتاد به مصرف الکل هستند.

نخ کلاژن ساز

ماندگاری اثر نخ کلاژن ساز چقدر است؟

میزان ماندگاری اثر لیفت با نخ، به عوامل متعددی بستگی دارد. اما به طور کلی، معمولا بین یک تا دو سال است. پس از مدتی مجددا باید آن را تکرار کنید. عوامل زیر بر مدت اثربخشی لیفت نخ تاثیر می‌گذارند:

  • نوع نخ در لیفت
  • تعدد به کار گیری نخ و نحوه قرار دادن آن‌ها
  • میزان رعایت مراقبت‌های قبل و بعد لیفت
  • مقدار کشسانی پوست مراجعه کننده
  • مهارت و تخصص پزشک

پس اگر می‌خواهید لیفت پوست و جوانی آن ماندگارتر باشد، بهتر است علاوه بر اجرای توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های لازم، توسط پزشکی متبحر و با تجربه لیفت انجام دهید.

 

کاربردهای نخ کلاژن ساز

بیشترین کاربرد نخ کلاژن ساز در صورت به منظور حل مشکل افتادگی و شلی پوست و رفع چین و چروک است. برای لیفت پستان نیز اخیرا از این روش استفاده می‌شود. معمولا استفاده از نخ لیفت در کارهای زیر رایج‌تر است:

  • کشیدن غبغب به منظور زاویه دهی به فک و چانه و لیفت پوست زیر فک
  • لیفت فک و چانه
  • لیفت بینی و فرم‌دهی و رفع افتادگی آن
  • رفع چروک شقیقه
  • جوان سازی صورت
  • رفع خط خنده و اندوه
  • لیفت ابرو و رفع چین و چروک‌های اطراف آن

برای ایجاد هر کدام از این تغییرات، برای جذابتر کردن چهره‌تان، با ما تماس بگیرید:

 

عوارض لیفت با نخ کلاژن ساز

یک فرایند کم‌تهاجم و امن، روش لیفت با نخ است. مانند جراحی جراحت وسیع ندارد پس عارضه‌های آن نیز کمتر است. اگر این روش اصولی و توسط پزشک متبحر انجام شود جز کمی التهاب و قرمزی موقت، عارضه‌ای نخواهد داشت اما اگر تجهیزات استریل نباشند، فضا بهداشتی نباشد و یا پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است عوارض زیر رخ دهد:

  • به جای ماندن رد زخم
  • عفونت ناحیه
  • درد شدید
  • کرختی محدوده‌ی لیفت

در ضمن لیفت قادر نیست پوست اضافه را حذف کند. این روش صرفا موجب کشیدگی و بالا رفتن پوست بدون برش آن خواهد شد. به همین خاطر در کسانی که شرایط پوستی مساعدی ندارند شاید اثربخشی لازم ایجاد نشود. همچنین نمی‌توان انتظار نتیجه‌ای همچون جراحی لیفت را داشت.

در کلینیک الگانت ساری، خیالتان ار بابت عوارض لیفت راحت باشد. زیرا مهارت و تجربه پزشکان مجموعه، همچنین فضای کاملا بهداشتی و تجهیزات با کیفیت، مانع از ایجاد عارضه خواهد شد.

 

آیا فرایند جایگذاری نخ لیفت درد دارد؟

همانطور که اشاره شد، لیفت با نخ فرایندی ایمن و بدون جراحت است. نیاز به برش و ایجاد زخم عمیق ندارد پس درد چندانی هم حس نخواهید کرد. اما در هر صورت فرایندی زیبایی است که در آن قرار است نخ به زیر پوستتان برود. پس با ورود سوزن به پوست ممکن است سوزش احساس کنید که آن هم با بی‌حسی‌های موضعی تعدیل خواهد شد. اگر آستانه‌ی تحمل دردتان پایین است بهتر است با پزشکتان در میان بگذارید تا راه حل بهتری برایتان بیندیشد.

 

هزینه‌ی لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

میزان هزینه‌ای که باید برای این فرایند زیبایی در نظر بگیرید بستگی به عوامل متعددی دارد. اما هر چه باشد بسیار کمتر از جراحی هزینه‌بر است. مواردی که در قیمت نهایی لیفت با نخ اثرگذارند شامل موارد زیر هستند:

نوع و برند نخ

محدوده‌ی جایگذاری نخ

تعداد نخ‌های جایگذاری

جنس و میزان سلامت پوست

تعداد جلسات ترمیم

دستمزد پزشک

تعرفه کلینیک

اگر می‌خواهید تخمینی از قیمت نهایی داشته باشید، می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید. اهداف خود و انتظاراتتان را از فرایند لیفت شرح دهید تا همکارانمان، براوردی از قیمت نهایی به شما ارائه دهند.

 

انجام لیفت با نخ در ساری، کلینیک الگانت

اگر تصمیم دارید فرایند زیبایی لیفت صورت با نخ کلاژن ساز در ساری را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت است. الگانت، بهترین کلینیک زیبایی ساری همه‌ی خدمات کم و نیمه تهاجمی را با بهترین کیفیت و با رعایت همه‌ی موارد بهداشتی انجام می‌دهد. پزشکان حاذق و باتجربه‌ی مجموعه، ابتدا با ویزیت و مشاوره‌ی رایگان، اجزای صورتتان را کاملا بررسی خواهند کرد. سپس با ترسیم ذهنی نتیجه‌ی لیفت، نگرانی‌هایتان را کاهش خواهند داد. فرایند لیفت، با کمترین استرس در فضایی آرام و بهداشتی، با تجهیزاتی استریل و نخ‌هایی از برندهای باکیفیت برای شما انجام خواهد شد. سپس می‌توانید بدون مواجهه با عارضه‌ای خاص به راحتی به زندگی روزمره‌تان باز گردید. اگر تصمیم دارید لیفت با نخ در ساری را انجام دهید، همین حالا با ما تماس بگیرید:

 

عکس های قبل و بعد لیفت صورت با نخ کلاژن ساز و رفع چروک :

در ادامه مطلب عکس های قبل و بعد لیفت صورت با نخ کلاژن ساز در کلینیک زیبایی الگانت در ساری را مشاهده کنید:

لیفت با نخ کلاژن ساز
جوانسازی با نخ

برچسب ها: بدون برچسب

۸ پاسخ

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده