تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر

میل به جوانی و زیبایی در همه‌ی ما وجود دارد. اما بالا رفتن سن کمی قضیه را پیچیده می‌کند. بسیاری از علائم پیری چهره، به کاهش حجم بستگی دارد. با نازک شدن بافت‌های صورت، خطوط عمیق و چین و چروک، در اطراف بینی و دهان و گونه‌ها ماندگار می‌شوند. با این تغییرات، گونه‌ها تو خالی به نظر می‌رسند و پوست وارفته و آویزان خواهد شد. فیلرها که خاصیت حجم‌دهندگی دارند، می‌توانند حجم از دست رفته را جبران کرده و چین و چروک‌ها را برطرف کنند. با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA عموما افراد پس از تزریق ژل، به رضایت از چهره خود خواهند رسید. زیرا فیلرها به چهره جوانی و شادابی می‌بخشند.  هر آن‌چه که می‌خواهید در مورد تزریق ژل و فیلر بیاموزید را در این مطلب به شما خواهیم گفت.

سوالات پر تکرار در مورد تزریق فیلر و ژل

آیا ژل و فیلر فرق دارند؟

فیلر به معنی حجم دهنده است. در واقع ژل زیرمجموعه‌ی فیلر و یکی از انواع حجم دهنده‌هاست.

ترکیبات فیلر چیست؟

اکثر ترکیبات فیلر بیولوژیک هستند که در بدن خود انسان وجود دارند. هیالورونیک اسید و هیدروکسی لاپاتیک کلسیم از ترکیبات اصلی آن هستند.

مزایای تزریق فیلر کدامند؟

برطرف کردن چین و چروک، جوان‌تر کردن پوست، صاف و روشن‌تر شدن سطح پوست و تحریک کلاژن سازی از مزایای تزریق فیلر است.

تزریق فیلر درد دارد؟

این فرایند زیبایی امن و کم‌تهاجمی است. ممکن است کمی درد ناشی از فرو رفتن سوزن را زیر پوست خود حس کنید که با بی‌حسی همان هم تعدیل می‌شود.

عوارض تزریق فیلر چیست؟

اگر اصولی انجام شود جز کمی قرمزی و التهاب موقت عارضه‌ای نخواهد داشت.

هزینه تزریق فیلر چقدر است؟

قیمت نهایی به حجم تزریقی و محدوده تزریق و عوامل دیگر بستگی دارد.

فرایند تزریق فیلر

پس از مراجعه به پزشک، او صورت شما را بررسی می‌کند. پیشینه‌ی پزشکی و داروهای مصرفیتان را می‌پرسد. خطوط عمیق صورتتان را مشخص کرده و نواحی تزریق را تعیین می‌کند. سپس ناحیه‌ای که قرار است پرحجم‌‌تر شود را ضد عفونی کرده و کرم یا پماد بی‌حس کننده می‌مالد. پس از آن‌که اثربخشی بی‌حسی کامل شد فرایند تزریق را در شرایطی بهداشتی آغاز می‌کند.

ممکن است حین فرو رفتن سرسوزن به پوست شما کمی احساس خارش یا سوزش کنید اما به علت استفاده از بی‌حسی درد آن قابل تحمل است. پس از اتمام تزریقات در نواحی مختلفی که قرار است پر حجم‌تر شود، پزشک با دست فیلرها را در جهتی که باید قرار گیرند جایگذاری می‌کند.

پزشک در پایان کاربه شما توصیه‌هایی خواهد کرد که در مورد مراقبت‌های پس از تزریق است. برای اثربخشی بیشتر و ماندگارتر و نتیجه بهتر به این توصیه‌ها عمل کنید.

تزریق ژل و فیلر

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر

تزریق ژل و فیلر یک فرایند زیبایی است که جراحت و دوران نقاهت ندارد. به این معنی که شما پس از اتمام تزریق می‌توانید به زندگی عادیتان برگردید و به کارهای روزانه‌تان بپردازید. اما مراقبت‌هایی را نیاز است که پس از تزریق انجام دهید تا حجم دهی صورتتان ماندگاری بیشتری داشته باشد و اثرپذیری آن بهتر باشد.

سعی کنید تا ۲۴ ساعت به حمام نروید.

وقتی گرما و بخار آب به پوستتان می‌خورد موجب می‌شود که التهاب آن بیشتر گردد. در ضمن باعث افزایش موقت فشار خونتان خواهد شد. با بالا رفتن فشار، کبودی و التهاب افزایش می‌یابد. پس هر عاملی که موجب انتقال حرارت به صورت می‌شود همچون حمام، سونا و جکوزی در ساعات نخستین پس از تزریق برای شما مضر است.

در روز اول پس از تزریق ورزش سنگین نکنید.

ورزش‌های قدرتی و استقامتی موجب بالا رفتن موقت فشار خون و در نتیجه التهاب و کبودی بیشتر می‌شود. در ضمن آب بدن را نیز کاهش می‌دهد که برای فیلر اثر سوء دارد.

داروهای مصرفیتان را با پزشک درمیان بگذارید.

داروهایی همچون رقیق‌کننده‌های خون یا داروهای مختل کننده‌ی سیستم ایمنی ممکن است روی اثربخشی فیلر تاثیر منفی بگذارد. بنا به صلاحدید پزشک از چند روز قبل تا چند روز پس از تزریق فیلر از مصرف داروهایی که در نتیجه تزریق اختلال ایجاد می‌کنند خودداری کنید.

آب فراوان مصرف کنید.

بیشتر حجم سلول‌های بدن را آب تشکیل می‌دهد. کم‌آبی بدن موجب افت پوست می‌شود و از حجم آن می‌کاهد. فیلرهای پوستی نیز برای اثربخشی بیشتر و سازگاری با بدن، نیاز به آب دارند. پس مصرف آب را فراموش نکنید. حتی اگر تشنه نیستید.

محدوده تزریقی را لمس نکنید.

در چند روز نخست، از ماساژ و لمس با فشار ناحیه‌ای که فیلر تزریق کردید بپرهیزید. ممکن است فیلر زیر پوست حرکت کرده و عدم تقارن ایجاد کند.

تا چند روز سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید.

الکل موجب رقیق شدن خون می‌شود و کبودی را بیشتر خواهد کرد. همچنین نیکوتین سیگار نیز چنین اثر منفی روی فیلر خواهد گذاشت. همچنین ممکن است جریان خون مختل شده و در سازگاری فیلر با بدن اختلال ایجاد کند. پس بهتر است از دو سه روز قبل تا دو سه روز بعد از تزریق سیگار و الکل را کنار بگذارید.

مزایای تزریق فیلرهای پوستی

ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده فیلر هیالورونیک اسید است که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکاست. این ماده به تنهایی می‌تواند یک آبرسان قوی پوست باشد. مزایای تزریق فیلر از قرار زیر هستند:

  • حفظ رطوبت پوست
  • سازگاری با بدن
  • ایجاد اثر زیبایی طبیعی بدون مشخص بودن تزریق
  • فرایندی کم‌تهاجمی بدون جراحت و دوران نقاهت
  • اثربخشی زودهنگام
  • بالا بردن میزان کشسانی پوست
  • از بین بردن چین و چروک
  • برگشت پذیری فرایند در صورت عدم رضایت از نتیجه‌ی تزریق با تزریق آنزیم
  • صاف و روشن کردن سطح پوست
  • جوان شدن چهره و از میان رفتن علائم پیری بر پوست

عوارض تزریق ژل‌ها و فیلرها

هر فرایند زیبایی در کنار فوایدش ممکن است دارای عارضه‌هایی نیز باشد. اما تزریق فیلر یکی از راه‌های امن و کم تهاجمی زیبایی محسوب می‌شود. مانند جراحی جراحت و خونریزی و بیهوشی ندارد. دوران نقاهت نیز نیاز نخواهد داشت. اگر اصولی انجام شود عارضه‌ای جز کمی التهاب و قرمزی موقت ندارد. اما در صوت تزریق غیر اصولی، در جایی نامعتبر و با برندهای نامرغوب فیلر ممکن است درگیر عارضه‌های زیر شوید:

  • به هم ریختن تقارن
  • پر حجم و پف آلود شدن
  • عفونت مقاوم به درمان
  • واکنش‌های آلرژیک
  • تخریب عروق خونی و بسته شدن راه برگشت خون مخصوصا در نواحی دور چشم
  • زخم پوست

در صورت مشاهده‌ی هر کدام از عوارض ذکر شده، با پزشک تماس بگیرید.

تزریق آنزیم در صورت عدم رضایت

اگر فیلر تزریق کردید و بنا به دلایلی از تغییراتی که در صورتتان ایجاد شد خوشتان نیامد یا انتظاراتتان متفاوت بود یا تقارنش بهم ریخت یا فیلر در گوشه‌ای تجمع یافت نگران نشوید. زیرا علم پزشکی برای رفع این مشکل نیز چاره دارد. نوعی آنزیم که روی بافت‌های چربی یا فیلر تزریقی اثر می‌گذارد را روی نواحی مشکل‌دار تزریق می‌کنند تا نقص آن را حل کنند یا حتی به حالت اول برگردانند.

نواحی که می‌توان فیلر تزریق کرد

برای خوش‌حالت‌تر کردن اجزای صورت در کنار برطرف کردن چین و چروک و بهبود کیفیت پوست، فیلر را به نواحی مختلف صورت می‌توان تزریق کرد. معمولا مناطق زیر متقاضی بیشتری برای تزریق دارند:

تزریق ژل و فیلر لب

تزریق لب

امروزه لب‌های برجسته طرفداران زیادی دارد. سطح یک لب پر حجم صاف و بدون چروک خواهد بود. اگر می‌خواهید حالت لب را تغییر دهید هم اولین روشی که به ذهن پزشکان می‌رسد احتمالا تزریق فیلر است. مثلا برای رفع عدم تقارن بین لب‌های بالا و پایین، برطرف کردن باریکی لب یا زیباتر کردن حالت آن تزریق فیلر یک روش موثر است.

تزریق دور چشم

وقتی سن بالا می‌رود تغییر حجم در گونه و زیر چشم بیشتر محسوس می‌شود. به مرور زیر چشم گود می‌رود، چروک‌های ریز می‌افتد، تیره‌تر می‌شود و چشم‌ها خسته و افتاده به نظر می‌رسند. برای رفع این مشکلات، در نواحی دور چشم و روی قسمت بالای گونه فیلر تزریق می‌شود تا تیرگی، فرورفتگی و خستگی ظاهر چشم را برطرف کند. مواد فیلر با جذب آب و حبس کردن رطوبت، علاوه بر حجم‌دهی، آبرسان خوبی نیز محسوب می‌شوند.

تزریق فیلر بینی

یکی از بهترین روش‌های غیر جراحی تغییر فرم بینی، تزریق فیلر است. در این روش، می‌توان زوایا و خطوط بینی را تغییر داد، نوک بینی را به سمت بالا کشید و ناهمواری تیغه بینی را بهبود بخشید. اما این روش تنها برای تغییر فرم بینی کاربرد دارد و نمی‌تواند کاری برای کوچک‌تر کردن بینی کند.

تزریق گونه

وقتی صورت کم‌حجم می‌شود نخستین جایی که این تغییر منفی را نشان می‌دهد گونه است. گونه مساحت زیادی از صورت را از آن خود کرده و نازکی و شلی پوست را نمایان می‌کند. برای برطرف کردن این افتادگی پوست روی گونه‌ها و به دنبال آن ایجاد چین و چروک، فیلر تزریق می‌کنند. با تزریق فیلر گونه‌ها پر و برجسته شده، پوست صاف و کشیده می‌شود و چهره به زیباتر شدن می‌گراید.

تزریق چانه

با تزریق ژل و فیلر روی چانه، فرم آن را می‌توان تغییر داد. ظاهر چانه‌هایی که کوچک یا زیادی عقب هستند، فرمشان با ساختار صورت همگون نیست یا بین چانه خط وجود دارد را می‌توان با فیلر بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر گونه، چانه

تزریق فک

زاویه‌ی بدون انحنا و خطوط تیز و استخوانی برای فرم فک،نشانه‌ی زیبایی چهره است. یکی از فرایندهای غیر جراحی فک، تزریق فیلر است که موجب می‌شود پوست کشیده شده، غبغب به سوی بالا برود و همچنین نیمه‌ی پایینی صورت مثلثی شکل و جذاب شود.

ترکیبات فیلر

ترکیبات فیلر

فیلرها مواد ژل‌مانندی هستند که در سرنگ‌های آماده در برندهای مختلف موجودند. موادی که این فیلرها را تشکیل می‌دهند کاملا با بدن سازگار بوده و سیستم ایمنی به آن هجوم نخواهد آورد. ترکیبات فیلرها با هم کمی متفاوت است اما به طور کل شامل مواد زیر است:

هیالورونیک اسید

این ماده در حقیقت یک نوع شکر است که به صورت طبیعی در بدن جانداران وجود دارد. هیالورونیک اسید مسئول رساندن رطوبت به پوست و نگهداری آن است. آب بین بافتی اگر کم باشد، پوست خشک و آسیب‌پذیر خواهد شد. این آبرسان طبیعی به حفط رطوبت پوست کمک شایانی خواهد کرد.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

یک نوع ماده از ترکیبات کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها و بدن ضروری‌ست.

پلی لاکتیک اسید

یک نوع ترموپلاستیک است که از نشاسته ذرت یا نیشکر به‌دست می‌آید. این پلی استر ماده‌ای مصنوعی است که سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن سازی انجام دهند.

پلی متیل متاکریلات

یک نوع کلاژن است که از گاو گرفته می‌شود و بدن آن را بازجذب نمی‌کند.

چربی اتولوگ

یک نوع چربی است که به چربی پوست پیوند می‌خورد و باعث افزایش حجم می‌شود.

همه‌ی این ترکیبات و کارکرد آن‌ها در جهت بهبود سلامت پوست، پر کردن حجم و کلاژن سازی بیشتر است که در نهایت به زیباتر شدن چهره منجر می‌شود.

میزان درد تزریق فیلر

تزریق ژل جراحی نیست که ژخم یا شکاف پوست داشته باشد. پس درد چندانی ندارد. واضح است که هر تزریقی کمی درد دارد اما پزشک از کرم‌ها، پمادها و یا ژل‌های بی‌حسی موضعی برای تعدیل کردن درد ناشی از فرو رفتن سرسوزن بر پوست استفاده می‌کند. اگر آستانه‌ی تحمل دردتان کم است به پزشک اطلاع دهید تا از روش‌های ترکیبی کاهش درد همچون خنک کردن سطح پوست حین تزریق استفاده کند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌ها و اقدامات پس از تزریق فیلر لب

هزینه تزریق فیلر

میزان هزینه‌ای که برای تزریق ژل و فیلر باید در نظر گرفت بستگی به عوامل متعددی دارد:

  • حجم تزریقی
  • ناحیه‌ای که قرار است فیلر تزریق شود
  • برند فیلر
  • هزینه‌ی کلینیک
  • دستمزد پزشک
  • نوسان نرخ ارز

هر کدام از فاکتورهای بالا می‌توانند در قیمت نهایی تغییر ایجاد کنند. اگر می‌خواهید براوردی از هزینه داشته باشید، می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید و با مطرح کردن تغییراتی که مایلید روی صورتتان انجام دهید، مشاوره بگیرید.

معایب تزریق فیلر

برای آن‌که بتوانید ابهامات ذهنیتان را رفع کنید و برای تزریق آماده باشید بهتر است سطح انتظاراتتان را منطقی کنید و معایب آن را نیز بررسی کنید. مواردی که در پایین ذکر می‌شود جزو معایب آن است. هر کدام از آن‌ها البته دارای راه حل هستند:

  • ماندگاری اثربخشی فیلر کوتاه است. اگر از نتیجه رضایت داشتید پس از یک تا سه سال باید مجددا این روش را تکرار کنید.
  • پس از تزریق تا چند روز صورتتان دچار ورم غیر طبیعی می‌شود. شاید هم کمی کبودی و قرمزی ایجاد شود. اما پس از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.
  • هزینه‌ی تزریق زیاد است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. البته به زیبایی پس از تزریق می‌ارزد.
  • اگر غیر اصولی و توسط افرادی غیر متخصص انجام شود ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری ببینید.

تزریق فیلر در ساری، کلینیک الگانت

پس از مطالعه‌ی همه‌ی موارد، اگر تصمیم به تزریق فیلر در ساری دارید، می‌توانید به کلینیک الگانت اعتماد کنید. تزریق فیلر در این مرکز معتبر پوست مو و زیبایی در ساری بدون عارضه خواهد بود. زیرا پزشک‌های متبحر و با تجربه‌ی مجموعه، از بهترین برندهای فیلر دنیا برای تزریقات بهره می‌برند و با مهارت و اصولی تزریق را انجام می‌دهند. محیط این کلینیک، بهداشتی و آرامش‌بخش است و کارکنان آن حرفه‌ای و محترم هستند. اگر تصمیم به تزریق فیلر در ساری گرفتید با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب

۲ پاسخ

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده