هر آنچه که باید در مورد بوتاکس چشم گربه‌ای بدانید

هر آنچه که باید در مورد بوتاکس چشم گربه‌ای بدانید

تا به‌حال به چشم‌های گربه یا روباه دقت کرده‌اید؟ چشم‌هایی زیبا دارند که گوشه‌های آن به سمت بالا کشیده شده است. اگر در صورت ما هم چنین فرم چشم‌هایی باشد، به جذابیت چهره افزوده می‌شود. وقتی سن کم‌کم بالا می‌رود، پوست‌ها شل و وارفته شده و همه‌ی اجزای صورت کمی به سمت پایین متمایل می‌شوند. این مساله جزو عوارض طبیعی بالا رفتن سن سلول‌هاست و اجتناب‌ناپذیر است. در این حالت، صورت خسته و بی‌روح و پیر به نظر می‌رسد. علم پزشکی زیبایی در این مورد بی‌کار ننشسته و راه حل‌های مختلفی برای بالا کشیدن اجزای صورت دارد. یکی از کم‌خطرترین و موثرترین آن‌ها بوتاکس است. بوتاکس چشم گربه‌‌ای ، عضلات کنار چشم را برای دوره‌ی موقتی از کار خواهد انداخت و موجب جذاب‌تر شدن چشم می‌شود. در این مقاله سعی داریم هر آنچه که می‌خواهید در مورد این فرایند زیبایی بدانید را برایتان شرح دهیم.

کلینیک الگانت ساری، با بهترین و باتجربه ترین پزشکان، یک انتخاب خوب برای تزریق بوتاکس است. همین حالا برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید:

سوالات متداول در مورد بوتاکس چشم گربه‌‌ای

بوتاکس چشم گربه‌‌ای چگونه انجام می‌شود؟

پزشک روی عضله‌ای که مسئول بالا نگه داشتن گوشه‌های چشم است تزریق بوتاکس انجام می‌دهد که موجب می‌شود چشم کشیده و به سمت بالا لیفت شود.

مزایای بوتاکس چشم گربه‌‌ای چیست؟

خوش حالت‌تر شدن چشم، جوانی صورت، رفع شدن چین و چروک دور چشم و نداشتن دوران نقاهت از فواید بوتاکس چشم گربه‌‌ای هستند.

آیا بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس با سرسوزن ظریف انجام می‌شود و درد چندانی ندارد. آن هم با بی‌حسی‌های موضعی تعدیل خواهد شد.

عوارض بوتاکس چیست؟

اگر اصولی و توسط پزشک باتجربه انجام شود هیچگونه عارضه‌ای نخواهد داشت.

هزینه بوتاکس چشم گربه‌‌ای چقدر است؟

بستگی به موارد متعددی چون میزان ماده‌ی تزریقی، تعداد تزریق و کلینیک دارد. اگر تصمیم دارید بوتاکس چشم گربه‌‌ای در ساری انجام دهید، با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

بوتاکس چیست؟

وقتی نام بوتاکس را می‌شنویم ناخودآگاه ذهن به سمت برطرف کردن چین و چروک می‌رود. اما بوتاکس در علم پزشکی کاربردهای فراوان دارد. از کاربرد درمانی گرفته تا فرم‌دهی اجزای صورت و رفع چین و چروک.

بوتاکس نام تجاری ماده‌ای به نام بوتولونیوم است. با تزریق این ماده برای مدتی حرکت عضله محدود می‌شود. بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA تایید شده است. در نتیجه باکتری بوتولونیوم که برای درمان و زیبایی انجام می‌شود بی‌خطر است.

تزریق بوتاکس در فرایندهای زیبایی امروزه کاربردهای فراوان دارد. زیرا موثر و در عین حال کم‌تهاجمی و بی‌خطر است. بدون جراحی می‌توان چین و چروک را از بین برد و به اجزای صورت فرم داد. برای همین است که این روزها بوتاکس بسیار فراگیر شده است.

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه‌‌ای

شما در نخستین و مهم‌ترین گام، باید پزشکی متبحر و با تجربه انتخاب کنید که تزریق را اصولی انجام دهد تا با عارضه‌ای مواجه نشوید. اگر قصد دارید بوتاکس در ساری انجام دهید، پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت است. پزشک ابتدا سوابق پزشکی و داروهای مصرفیتان را بررسی می‌کند. سپس اهداف شما از تزریق را خواهد پرسید. در نهایت با مشاوره و آنالیز اجزای صورتتان، به رفع ابهامات ذهنیتان کمک خواهد کرد. در مرحله بعد، وارد فرایند تزریق خواهید شد. شخص پزشک این کار را انجام می‌دهد چون آناتومی چهره‌تان را به خوبی می‌شناسد و می‌داند تزریق باید در کدام عضله انجام شود تا اثربخش باشد و در عین حال به بدن آسیب نرساند.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

پس از ضد عفونی و بی‌حس کردن ناحیه تزریق، کمی صبر می‌کنید تا بی‌حسی اثرگذار باشد. معمولا کرم‌های بی‌حس کننده کفایت می‌کند و درد چندانی ندارد که پزشک بخواهد با تزریق بی‌حسی را انجام دهد. پس از اثربخشی بی‌حسی، پزشک، گوشه‌های چشم را با سرسوزن ظریف و مخصوص تزریق می‌کند. شاید نیاز باشد بیش از یک تزریق در هر طرف چشم صورت گیرد. پس از چند روز شما اوج اثربخشی بوتاکس را مشاهده خواهید کرد.

بوتاکس چشم گربه‌ای چگونه اثر می‌کند؟

بوتاکس چشم گربه‌‌ای چگونه اثر می‌کند؟

موقعیت چشم و ابروها توسط گروهی از عضلات حفظ شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. این عضلات در جهات مختلف چشم و ابرو را می‌کشند. عضله‌ای که مسئول حفظ گوشه‌های چشم در موقعیتش است اوربیکالیس اکولی نامیده می‌شود. پزشک از موقعیت صحیح این عضله به خوبی اگاه است. می‌داند که تزریق را باید در چه نقطه‌ای انجام دهد تا چشم‌ها به سمت بالا و گوشه‌ها لیفت شود. وقتی بوتاکس در عضله وارد می‌شود، باعث می‌شود سیگنال‌های عصبی که مسئول حرکت عضله هستند از کار بیفتند و برای مدتی عضله قادر به حرکت نباشد. در نتیجه پوست آن ناحیه کشیده خواهد شد و چشم و ابرو به سمت بالا متمایل می‌شوند. همچنین چروک‌های پوستی در آن ناحیه نیز از بین می‎‎‌روند.

بوتاکس چشم گربه ای

مزایای بوتاکس چشم گربه‌‌ای

اولین و پر اهمیت‌ترین مزیت تزریق بوتاکس به نسبت روش‌های دیگر، امن بودن آن است. شما در طی این فرایند هیچ گونه جراحتی نخواهید داشت. موارد زیر برخی از مزایای بوتاکس چشم گربه‌‌ای هستند:

  • به صورت واضح، موجب جوانی صورت شود. افتادگی چشم و پلک ناشی از بالا رفتن سن را به راحتی بزطرف کرده و چشم به سمت بالا کشیده می‌شود. در نتیجه چشمانی شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.
  • چشم خوش‌حالت می‌شود. وقتی دو طرف چشمانتان به سمت بالا کشیده شود، چشم درشت‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. اعضای صورتی که در نگاه اول توجهات را به سوی خود جلب می‌کند چشمان هستند. اصلی‌ترین انگیزه برای تزریق بوتاکس چشم گربه‌‌ای همین است.
  • چین و چروک‌ها را برطرف می‌کند. وقتی بوتاکس تزریق می‌شود، روی سیگنال‌های عصبی که به عضلات فرمان حرکت می‌دهد تاثیر می‌گذارد. در نتیجه، عضلات نمی‌توانند حرکت کنند. با این کار، علاوه بر تغییر فرم چشم، چین و چروک اطراف چشم نیز برطرف می‌شوند. حتی در ایجاد چین و چروک در آینده پیشگیری خواهد شد.
  • درد حداقلی دارد. میزان تغییری که بوتاکس چشم گربه‌‌ای ایجاد می‌کند، زیاد است. این تغییرات تنها با دو یا چند تزریق انجام می‌شود و هیچ زخم و جراحتی بر جای نخواهد گذاشت. پس شما بر خلاف روش‌های تهاجمی چون جراحی، درد چندانی حس نمی‎‌کنید.
  • موجب افزایش میزان کشسانی پوست می‌شود. وقتی عضله حرکت نکند، پوست نیز چین نمی‌خورد. به مرور خاصیت کشسانی آن بیشتر شده و سفت می‌شود.
  • دوران نقاهت ندارد. تغییری که بوتاکس چشم گربه‌‌ای در صورت ایجاد می‌کند چشمگیر است. یک روش غیر جراحی که نیاز به برش پوست ندارد. پس مراقبت‌های پس از فرایند نیز بسیار راحت است و دوران نقاهت ندارد. پس از آن‌که تزریق به اتمام رسید به راحتی می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس چشم گربه‌‌ای

زمانی که تصمیم گرفتید چشم‌هایتان را به سمت بالا بکشید و جذابیت را به صورتتان هدیه دهید بهتر است موارد زیر را تا هنگام تزریق بوتاکس انجام دهید:

  • بهتر است حداقل از چند روز قبل از تزریق از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید یا حداقل مصرف آن را محدود کنید.
  • از دو روز قبل از انجام این فرایند زیبایی از مصرف زیاد کافئین بپرهیزید. برای مثال قهوه و چای زیاد ننوشید.
  • استعمال سیگار یا هر گونه مواد نیکوتین دار را محدود کنید. نیکوتین در گردش خون اختلال ایجاد کرده و ممکن است اثربخشی بوتاکس را کم کند.
  • بنا به صلاحدید پزشک، از مصرف داروهایی رقیق کننده‌ی خون همچون آسپرین و وارفارین خودداری کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید با جزییات آن را با پزشکتان درمیان بگذارید.
  • ناحیه‌ی تزریقی باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه باکتری باشد. پزشک قبل از تزریق آن را کاملا ضد عفونی می‌کند ولی بهتر است برای پیشگیری از عفونت از هر گونه آرایش و آلودگی پاک باشد.

اقدامات پس از تزریق بوتاکس چشم گربه‌‌ای

وقتی این فرایند زیبایی انجام شد، پزشک برای اثربخشی بهتر تزریق و نتیجه مطلوب‌تر و ماندگارتر به شما توصیه‌هایی خواهد کرد. آن‌ها را جدی گرفته و به آنها عمل کنید. به طور کلی موارد زیر مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس هستند:

  • پس از تزریق بوتاکس از کمپرس سرد در ناحیه تزریق استفاده کنید تا کبودی و التهاب آن کم شود. باید توجه کنید که نباید هیچگونه فشاری به موضع تزریقی وارد شود چون ممکن است بوتاکسی که تازه تزریق شده و هنوز جایگذاری نشده حرکت کند و موجب فلج عضلات ناخواسته شود. به همین خاطر تنها به مدت ده دقیقه در حد لمس سطحی موضع تزریقی را خنک کنید.
  • تا حداقل هفت ساعت بعد از تزریق سعی کنید سر خود را به سمت عقب و جلو خم نکنید.
  • در روز اول پس از بوتاکس، از فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش‌های استقامتی خودداری کنید. ورزش موجب بالا رفتن موقت فشار خونتان شده کبودی و التهاب ناحیه تزریق را زیاد می‌کند.
  • از فشار آوردن و ماساژ صورت در ساعات نخستین تزریق خودداری کنید.
  • سعی کنید تا دو روز بعد از انجام این فرایند، از لوازم آرایشی روی آن نواحی استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق حمام نکنید. بخار آب و حرارت ناشی از حمام و سونا موجب التهاب و کبودی موضع خواهد شد.
  • از مصرف الکل و سیگار تا چند روز پس از تزریق خودداری کنید. اگر نمی‌توانید مصرف آن را محدود کنید.
  • آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب فراوان علاوه بر حفظ سلامت عمومیتان موجب بهبود ناحیه تزریق و اثر بخشی بهتر بوتاکس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تغییرات پوستی و اثر تزریق بوتاکس در دهه‌های مختلف زندگی

میزان ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای

میزان ماندگاری بوتاکس

نمی‌توان عدد مشخصی را برای میزان ماندگاری بوتاکس تعیین کرد. ماندگاری آن بستگی به موارد متعددی دارد. شرایط بدنی فرد، مقاومت سیستم ایمنی، مراقبت‌های قبل و پس از تزریق، نحوه‌ی تزریق و موارد دیگر می‌توانند روی مدت اثربخشی بوتاکس تاثیر بگذارند. اما به شکل معمول اثر آن حداکثر شش ماه است. گاهی تا دو ماه بعد هم اثرش خواهد رفت و گاهی سه تا چهار ماه مقاومت دارد. چیزی که به شکل مشخص می‌توان گفت این است که اثربخشی آن دفعه اول کم است اما در دفعات دیگر طولان‌تر خواهد شد.

آیا بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس در فرایندهای زیبایی، یک روش بی‌خطر و کم‌تهاجمی است. شما در این روش، جراحت و زخمی تجربه نخواهید کرد و پوست شکافته نخواهد شد. صرفا با سرنگ‌های مخصوصی که سرسوزن بسیار ظریف دارند تزریق انجام می‌شود. هر تزریقی نیز یک درد حداقلی دارد. اما قبل از آنکه پزشک این روش زیبایی را انجام دهد، پوستتان را با کرم‌ها یا پمادهای بی‌حس موضعی، بی‌حس می‌کند و پس از اثربخشی آن تزریق را انجام می‌دهد. پس همان درد اندک نیز تعدیل خواهد شد. اگر آستانه‌ی تحمل دردتان کم است با پزشک در میان بگذارید تا برایتان راهکاری بیابد.

بوتاکس چشم گربه ای

هزینه بوتاکس چشم گربه‌‌ای چقدر است؟

میزان هزینه‌ای که باید برای این نوع از فرایند زیبایی در نظر بگیرید بستگی که عوامل متعددی دارد. کلینیکی که تزریق در آن انجام می‌شود، میزان ماده‌ی تزریقی، تعداد تزریق و شرایط مراجعه کننده همگی در قیمت نهایی آن موثرند. اگر تصمیم دارید بوتاکس چشم گربه‌‌ای در ساری را انجام دهید، می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید تا با مشورت با همکاران ما براوردی از قیمت نهایی داشته باشید. هر چه باشد بسیار هزینه‌اش از عمل جراحی یا روش‌های تهاجمی دیگر کمتر است.

ممنوعیت بوتاکس

قبل از آنکه تصمیم بگیرید بوتاکس انجام دهید باید بدانید در شرایطی این تزریق ممنوع است. در فرایند استخراج بوتولونیوم، پروتئین شیر گاو برای ساخت بوتاکس استفاده می‌شود. پس اگر به شیر گاو یا مواد غذایی حاوی پروتئین گاوی حساسیت دارید تزریق بوتاکس ممنوع است. چون ممکن است دچار حساسیت شوید. اما اگر تنها به لاکتوز شیر حساسید نگران نباشید و مانعی نخواهد داشت.

عوراض بوتاکس چشم گربه‌‌ای

اگر فرایند بوتاکس اصولی انجام شود و مکانی که برای تزریق انتخاب می‌کنید معتبر باشد هیچ عارضه‌ای تجربه نمی‌کنید. اما اگر پزشکی که این کار را انجام می‌دهد متبحر نباشد، ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد شود.

  • اگر تزریق در عضله‌ی مربوطه تزریق نشود و به اشتباه به عضله دیگر زده شود ممکن است موجب افتادگی پلک چشم و عدم تقارن شود.
  • اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود احتمال عفونت محل تزریق وجود دارد.
  • ممکن است دچار تاری دید شوید.
  • ضعف عضلاتی که تزریق در آن صورت گرفت پس از تزریق اشتباه رخ می‌دهد.
  • در موارد معدودی واکنش‌های آلرژیک اتفاق می‌افتد.

هر کدام از موارد بالا را که تجربه کردید بهتر است با پزشک تماس بگیرید.

 

بوتاکس چشم گربه‌‌ای در کلینیک الگانت ساری

اگر تصمیم دارید بوتاکس چشم گربه‌‌ای را در ساری انجام دهید، کلینیک الگانت بهترین انتخاب است. الگانت، بهترین و معتبرترین مرکز پوست، مو و زیبایی در ساری است. شما ابتدا یکی از پزشکان کاربلد و باتجربه‌ی مجموعه، مشاوره و ویزیت رایگان خواهید شد. پس از آن‌که صورتتان را بررسی کرد و ابهامات ذهنیتان رفع شد فرایند تزریق بوتاکس را با بهترین مواد و در شرایط کاملا بهداشتی و اصولی آغاز می‌کند. پس از تزریق شما بدون تجربه‌ی هیچگونه عارضه‌ای به زندگی عادی بازخواهید گشت. پزشک همیشه در دسترس است و هر گونه مشکل یا ابهام ذهنی شما را حتی پس از تزریق برطرف خواهد کرد. اگر برای تزریق بوتاکس در ساری، کلینیک الگانت را انتخاب کردید همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده