مزوژل سفید کننده

کاربردهای تزریق مزوژل

تزریق مزوژل روشی است که برای تقویت سلول‌های پوستی انجام می‌شود و کاربردهای فراوانی دارد. از جمله کاربردهای تزریق مزوژل می‌توان به جوانتر شدن پوست، ایجاد لطافت و صافی پوست و رفع چین و چروک اشاره کرد. در این مطلب به صورت مفصل به شما در مورد کاربردهای تزریق مزوژل توضیح خواهیم داد.

سوالات پر تکرار در مورد کاربردهای تزریق مزوژل

کاربردهای تزریق مزوژل کدامند؟

برطرف کردن چین و چروک پوست، شادابی و لطافت پوست، درمان برخی بیماری‌ها و روشن‌تر کردن رنگ پوست از کاربردهای تزریق مزوژل هستند.

مزوژل از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

مواد معدنی، کوآنزیم‌ها، ویتامین‌های ضروری پوست، آنتی اکسیدان و اسید امینه مواد تشکیل دهنده‌ی مزوژل هستند.

آیا تزریق مزوژل درد دارد؟

میزان درد تزریق مزوژل بسیار کم است. درد ناشی از ورود سرسوزن به پوست با بی‌حسی موضعی قابل تحمل است.

عوارض مزوژل چیست؟

اگر اصولی انجام شود ممکن است فقط کمس التهاب و قرمزی موقت را تجربه کنید. در موارد نادر، ایجاد حساسیت خواهد کرد.

هزینه تزریق مزوژل چقدر است؟

قیمت نهایی تزریق بستگی به موارد متعددی چون میزان و محدوده تزریق دارد. اگر قصد دارید تزریق مزوژل در ساری انجام دهید، برای اطلاع از جزییات هزینه با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

سفید کننده

گستردگی کاربردهای تزریق مزوژل

با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول‌ها، تغییراتی روی چهره ایجاد می‌شود می‌شود که مسبب اصلی آن تغییر حالت پوست است. با گذشت زمان، پوست حالت کشسانی و ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، شل و وارفته می‌شود و چین و چروک‌هایش ماندگار می‌شوند. چه کنیم تا چهره‌ی زیبا و پوست شادابمان ماندگار شود؟ یا تغییرات منفی پوستی را از چهره بزداییم؟ یکی از موثرترین روش‌هایی که می‌توان سلول‌های پوستی را جوان و شاداب کرد تزریق مزوژل است. مزوژل حاوی مواد مغذی پوست است که به صورت مستقیم روی موضعی که می‌خواهیم تغییر کند تزریق می‌شود. شاید واژه‌ی ژل در عبارت مزوژل این خطای ذهنی را ایجاد کند که مزوژل یک نوع فیلر و پرکننده‌ی پوستی است. درست است که مواد حاوی آن چین و چروک را کم می‌کند اما مزوژل تنها موجب تقویت سلول‌های پوستی می‌شود و خاصیت حجم دهی ندارد. در مطلب پیش رویتان، همه‌ی کاربردهای تزریق مزوژل را به شما خواهیم گفت.

 

کاربردهای تزریق مزوژل

مزوژل به‌خاطر محتویات باارزشش، کاربردهای فراوانی در پوست و زیبایی دارد. در هر قسمتی از پوست که دچار نواقص است می‌تواند تغییر ایجاد کند و سلول‌های پوستی را ترمیم کند. برخی کاربردهای تزریق مزوژل ازین قرارند:

ترکیبات مزوژل

رفع تیرگی دور چشم

وقتی مزوژل دور چشم تزریق می‌شود پوست دور چشم را بهبود می‌بخشد. مزوژل در ناحیه‌ی دور چشم، رنگ پوست دور آن را روشن‌تر می‌کند و تیرگی دور چشم را کاهش می‌دهد. همین‌طور، از خطوط ریز و چین و چروک نرم در ناحیه اطراف چشم می‌کاهد و پوست را صاف می‌کند.

به خاطر املاح آب‌رسانش، رطوبت پوست دور چشم را تامین کرده و آبرسانی می‌کند. پف زیر چشم را کم می‌کند. همچنین کشسانی پوست را بیشتر کرده و پوست دور چشم سفت‌تر خواهد شد. همه‌ی آنچه گفته شد موجب جوانتر و شاداب‌تر شدن چشم می‌شود و از خستگی ظاهر آن می‌کاهد.

جوان‌سازی پوست

با بالاتر رفتن سن، وقتی سلول‌های پوست پیر می‌شوند، پوست نازک‌تر و آسیب‌پذیرتر شده و دچار افتاگی خواهد شد. وقتی مزوژل تزریق می‌شود، مواد مغذی آن به ترمیم و بازسازی سلول‌ها مشغول می‌شوند. سلول‌های آسیب دیده مرمت خواهند شد و پوست سفت‌تر و جوانتر می‌شود. هر تغییر مثبتی روی سلول‌های پوستی، طبیعی است که سن پوست را بکاهد. مزوژل تغییرات مثبت فراوانی ایجاد خواهد کرد.

برطرف کردن چین و چروک

یکی از کاربدهای تزریق مزوژل که در زیبایی چهره نقش برجسته‌ای دارد، برطرف کردن چین و چروک و خطوط ریز روی صورت است. وقتی با تزریق مزوژل پوست سفت شود و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر گردد طبیعی است که چین و چروک نیز رفع خواهد شد. چروک‌هایی که با گذر زمان در کنار چشم، اطراف دهان، گونه‌ها و نواحی چشم ایجاد شده‌اند با مزوژل برطرف خواهند شد. مزوژل به دلیل وجود املاح آن، تحریک کلاژن‌سازی می‌کند. کلاژن نیز نقش اصلی در برطرف کردن چین و چروک ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: ضد لک و درمان جای جوش با تزریق مزوژل

از بین بردن جای جوش و زخم ها

مزوتراپی به عنوان یک شیوه درمانی مناسب برای از بین بردن جای جوش، آکنه و زخم ها به کار گرفته می شود. یکی از کاربردهای تزریق مزوژل که در امر درمان از آن استفاده می‌شود از بین بردن جوش و آکنه و جای ماندگار آن‌هاست. در صورتی که جای جوش ها به حالت فرورفتگی در آمده باشد با استفاده از اسید هیالورونیک می توان به فرورفتگی‌ها حجم داد، علاوه بر آن، آنتی اکسیدان و اسید آمینه که به پوست تزریق می گردد دارای خاصیت ضد التهابی بوده و پوست را تحریک می‌کند.  در نهایت فرایند ترمیم را آغاز کرده و به مرور رد زخم پاک می‌شود. با انجام این کار می توان داشتن پوستی ایده آل را تجربه کرد.

ایجاد رطوبت و آبرسانی در پوست

مزوژل حاوی هیالورونیک اسید است که نقش آبرسان را برای پوست ایفا می‌کند. اگر می خواهید یک پوست مرطوب و آبرسان داشته باشید می توان از طریق استفاده از روش درمانی تزریق ژل این تغییر پوستی را ایجاد کرد. . در واقع با انجام این روش می توان آن دسته از بیماری های پوستی که به خاطر عدم آبرسانی ایجاد شده اند را برطرف کرد. شما پس از تزریق مزوژل پوستی تر و تازه خواهید داشت که آبرسانی عمیق شده است.

تامین بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای پوست

یکی از کاربردهای تزریق مزوژل که از اهمیت بالایی برخوردار است تامین مواد مورد نیاز سلول‌های پوستی برای حفظ سلامت پوست است. سلول‌ها برای ترمیم آسیب‌ها و جایگزینی سلول‌های مرده به مواد مغذی نیازمندند که از طریق جریان خون به آن‌ها می‌رسد. در لایه‌ی میانی پوست جریان خون زیادی وجود ندارد پس نمی‌توان به صورت طبیعی انتظار تامین همه‌ی املاح مورد نیاز پوست را داشت. وقتی مزوژل به صورت مستقیم روی محدوده‌ی پوستی تزریق می‌شود به بافت پوست برای بقا و تولید سلول‌های جدید کمک می‌کند.

کاربرد تزریق مزوژل برای روشن کردن پوست

روشن کردن پوست

یکی از کاربردهای تزریق مزوژل روشن‌تر کردن پوست است. لکه‌های تیره که به علت آفتاب سوختگی یا بالاتر رفتن سن ایجاد شده‌اند با مزوژل کمرنگ می‌شوند. اما نباید توقع داشت که از رنگ اصلی پوست شفاف‌تر شود. مزوژل رنگدانه‌های تیره‌تر تجمع یافته در یک نقطه را پراکنده خواهد کرد و اختلاف رنگ قسمت‌های مختلف پوست را برطرف می‌کند.

رفع خستگی و کدورت پوست

وقتی سن بالا می‌رود پوست شل و نازک می‌شود. کلاژن سازی انجام نمی‌گیرد و سلول‌های پوستی برای بازسازی خود زیادی پیر و خسته‌اند. همین عوامل باعث می‌شود پوست خسته و کدر و وارفته به نظر برسد. یکی از کاربردهای تزریق مزوژل رفع خستگی و کدورت پوست است. وقتی مواد مغذی از طریق مزوژل به پوست می‌رسند و تحریک کلاژن ‌سازی می‌کنند باعث می‌شود پوست حالت شاداب و صافی و سفتی خود را بازیابد و دیگر خسته و آویزان به نظر نرسد.

یک روش موثر برای اکثر مراجعین

به علت وجود ترکیباتی که به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد، تزریق مزوژل محدودیت چندانی ندارد و برای اکثر مراجعین می‌تواند یک روش زیبایی موثر باشد. فقط موارد محدودی هستند که نمی‌توانند آن را انجام دهند و از کاربردهای تزریق مزوژل بهره ببرند:

  • زنانی که باردار هستند یا در دوران شیردهی به سر می‌برند باید تا پایان دوران شیردهی صبر کنند.
  • اشخاصی که از داروهایی استفاده می‌کنند که ممکن است حین تزریق یا پس از آن در فرایند درمان با مزوژل اختلال ایجاد کند.
  • کسانی که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است یا دچار نقص سیستم ایمنی هستند. از جمله افرادی که دیابت، سرطان و لوپوس دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج یا در حال انجام شیمی‌ درمانی یا رادیوتراپی هستند.
  • اشخاصی که به مصرف الکل اعتیاد دارند.

افرادی که زمان مراجعه مبتلا به بیماری ویروسی شده‌اند بهتر است تا پایان بیماری برای تزریق مزوژل صبر کنند.

آیا تزریق مزوژل درد دارد؟

آیا تزریق مزوژل درد دارد؟

تزریق مزوژل یک فرایند کم‌تهاجمی و ایمن است که جراحت و زخم ندارد. اما هر تزریقی با ورود سرسوزن به زیر پوست کمی درد دارد. پزشک قبل از آغاز تزریق، از کرم‌ها، پمادها، یا ژل‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کند و پس از اثربخشی بی‌حسی موضعی فرایند تزریق را آغاز خواهد کرد. پس نگران درد نباشید زیرا درد اندک آن هم با بی‌حسی تعدیل خواهد شد. اگر آستانه‌ی دردتان کم است به پزشک اطلاع دهید تا با تدابیری که در نظر می‌گیرد یک تزریق راحت داشته باشید.

فرایند تزریق مزوژل

پس از بررسی کاربردهای تزریق مزوژل، فرایند تزریق را شرح خواهیم داد. پس از مراجعه به کلینیک، پزشک شما را معاینه می‌کند. اگر تصمیم دارید تزریق مزوژل در ساری را انجام دهید پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت است. در این مجموعه‌ی بزرگ پزشکی، ویزیت و مشاوره پزشک رایگان است.

در معاینه اولیه، پزشک از شما شرح حال خواهد گرفت و سوابق بیماری‌ها و داروهای مصرفیتان را بررسی خواهد کرد. سپس پوستتان را معاینه می‌کند و نقاطی که باید تزریق شود را تعیین می‌کند.

پزشک یا دستیارش به پوستتان بی‌حسی موضعی می‌زنند. پس از اثربخشی بی‌حسی فرایند تزریق توسط پزشک آغاز می‌شود. در یک روش از دستگاه نیمه اتوماتی به نام مزوگان استفاده می‌شود و در مواردی نیز  سوزن‌های مخصوص ظریف برای تزریق بکار گرفته می‌شود. پس از اتمام تزریقات، می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید. زیرا هیچ‌گونه جراحت یا نقاهتی ندارد که بخواهید نگران آن باشید.

بیشتر بخوانید: مزوژل جوان ساز و آبرسان

ترکیبات مزوژل

هالورونیک اسید مهم‌ترین ماده‌ای است که در مزوژل وجود دارد. این ماده به صورت طبیعی در بدن جانداران وجود دارد و حضورش موجب آب‌رسانی و مرطوب ماندن سلول‌های پوستی می‌شود. در نتیجه وظیفه‌اش شادابی پوست و حفظ آب بین بافتی است. غلظت این ماده در مقایسه با فیلرها کمتر و در قیاس با مواد مزوتراپی بیشتر است. در برندهای مختلف مزوژل این ترکیبات متفاوتند اما در بیشتر برندهای معتبر، علاوه بر هیالورونیک اسید، مواد دیگری چون کوآنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه نیز وجود دارند که حضورشان به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک شایانی می‌کند.

انتخاب نوع برند مزوژل

به خاطر داشته باشید در روش درمانی تزریق مزو و مزوژل، همواره مولفه های گوناگونی از سوی پزشک مد نظر قرار می گیرد. ابتدا باید یکی یا چند مورد از کاربردهای تزریق مزوژل را انتخاب کرد. به عنوان مثال نوع مزو به نوع مشکل و هدفی که مراجعه کننده دارد بستگی دارد و در همه یکسان نیست. برای نمونه می توان گفت شخصی که از روش تزریق مزوژل در جهت ایجاد روشنایی بیشتر در پوست استفاده می،کند با شخصی که به منظور پیشگیری از پیری و ایجاد یک پوست جوان این روش را در نظر می‌گیرد تفاوت دارد. به همین خاطر نوع برند و ترکیبات مزو و مزوژل را باید پزشک انتخاب کند. اگر از تبحر و تجربه‌ی پزشک مطمئن هستید این وظیفه را به او بسپارید و نگران جزییات نشوید.

عوارض تزریق مزوژل

عوارض تزریق مزوژل

مزوژل همچون بسیاری از شیوه های درمانی که از سوی برخی افراد به منظور رفع مشکلات گوناگون به کار گرفته می شود ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. اما همه چیز بستگی به اجرای اصولی فرایند تزریق از کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید تا مهارت پزشک و موادی که استفاده می‌شود دارد. اگر همه چیز درست و اصولی انجام شود تزریق مزوژل عوارضی نخواهد داشت جز کمی قرمزی و التهاب پس از تزریق که آن هم در ساعات نخستین رفع خواهد شد. در مواردی نادر، ممکن است مراجعه کننده به مواد تزریقی حساسیت نشان ددهد که آن را نیز می‌توان مدیریت کرد.

اگر بی‌احتیاطی کرده و در مکانی نامعتبر تزریق مزوژل انجام دهید ممکن است محل تزریق:

  • برجسته شود.
  • دچار عفونت گردد.
  • تورم و کبودی غیر معمول ایجاد شود.
  • خارش و درد زیاد داشته باشد.

در صورت مشاهده‌ی هر گونه از این عوارض با پزشکتان تماس بگیرید. در غیر این صورت به راحتی پس از تزریق می‌توانید به زندگی روزمره بازگردید و فعالیت‌هایتان را از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید: روشن‌تر کردن دور چشم با پاکسازی صورت

هزینه تزریق مزوژل

میزان هزینه‌ای که باید برای تزریق مزوژل بپردازید بستگی به موارد متعددی دارد:

  • مساحت محدوده‌ی تحت درمان
  • میزان مواد استفاده شده
  • برند ماده تزریقی
  • کلینیک محل تزریق
  • دستمزد پزشک
  • نوسانات ارز
  • هدف درمان و …

همه‌ی این موارد در تعیین قیمت نهایی موثر هستند و نمی‌توان نرخ مشخصی روی تزریق مزوژل گذاشت. اما اگر مصمم هستید براوردی از قیمت نهایی بدست آورید می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید تا از جزییات هزینه مطلع شوید.

 

تزریق مزوژل در ساری، کلینیک الگانت

اگر تصمیم به انجام تزریق مزوژل در ساری دارید پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت است. الگانت، بهترین و معتبرترین مرکز پوست، مو و زیبایی در ساری است. پزشکان باتجربه و ماهر مجموعه خدمات مربوط به درمان و فرایندهای زیبایی را انجام می‌دهند. قبل از هر گونه انجام فرایندهای زیبایی، یکی از پزشکان کلینیک شما را ویزیت رایگان خواهد کرد و به شما مشاوره‌های لازم را خواهد داد تا هیچ‌گونه ابهام ذهنی برایتان باقی نماند. سپس تحت تدابیر بهداشتی و با بهترین تجهیزات و مواد روز دنیا، مدرن‌ترین خدمات زیبایی برایتان انجام خواهد شد. برای تزریق مزوژل در ساری با ما تماس بگیرید.

 

عکس های قبل و بعد تزریق مزوژل :

در ادامه مطلب عکس های قبل و بعد تزریق مزوژل سفید کننده در کلینیک زیبایی الگانت در ساری آورده شده است:

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده