تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

آیا می‌دانید که تزریق بوتاکس می‌تواند سردردهای میگرنی را کم کند؟ بوتاکس تنها برای فرایندهای زیبایی همچون رفع چین و چروک یا فرم‌دهی صورت کاریرد ندارد بلکه سهم زیبایی در بوتاکس یک سوم است. دو سوم دیگر کاربردهای آن در درمان بیماری‌ها و مشکلات جسمانی ست. یکی از خواص درمانی تزریق بوتاکس، کم کردن سردردهای میگرنی است. تزریق بوتاکس به شکل محسوسی میزان سردرد و تعداد دفعات ابتلا به آن را کم می‌کند. اگر شما هم از اعضای کلوپ سردردی‌ها هستید همدردی ما را بپذیرید و در ادامه با ما باشید.

سوالات پرتکرار

آیا بوتاکس برای درمان میگرن موثر است؟

بوتاکس سیگنال‌های مربوط به درد را مسدود کرده و موجب کاهش سردردهای میگرنی خواهد شد.

چه میزان تزریق بوتاکس برای درمان میگرن نیاز است؟

میزان آن را پزشک تعیین خواهد کرد. اما اگر صرفا هدف درمان باشد معمولا هر سه ماه روی پیشانی، گردن یا نقاط دیگری که پزشک تشخیص می‌دهد باید تزریق کرد.

تزریق بوتاکس برای درمان هر نوع سردردی مفید است؟

خیر، بوتاکس تنها سردرد میگرنی که فواصل زمانی بین حملات آن کوتاه باشد را کم می‌کند.

تزریق بوتاکس درد دارد؟

قبل از تزریق پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند پس حی درد ناشی از فرو رفتن سرسوزن ظریف را خیلی کم متوجه خواهید شد. هر چه باشد مطمئنا دردش از سردردهای میگرنی کمتر است.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

اگر اصولی و توسط پزشک ماهر انجام شود بدون عارضه است.

میگرن چیست؟

در ابتدا باید بدانیم سردرد میگرنی به چه نوع سردردی گفته می‌شود. اکثر آدم‌ها تصور می‌کنند میگرن صرفا یک سردرد شدید است. اما اوضاع وخیم‌تر ازین حرف‌هاست. میگرن یک حمله‌ی مربوط به سیستم عصبی است که سردرد شدید و علائم دیگر به همراه دارد.

میگرن شایع‌ترین نوع سردرد است. اما کاملا خوش خیم است. به این معنا که دلیلی بر داشتن تومور یا عفونت نیست. اما بسیار آزار دهنده است. زیرا همراه با درد، علائم دیگری نیز رویت می‌شود. در زمان حمله، زندگی مختل می‌شود و دیگر لذت‌بخش نیست و همه‌ی کارهای روزمره را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حال از کجا بدانیم سردردمان میگرنی است؟

علائم میگرن موارد زیر هستند:

• سردرد شدید
  • حساس شدن به نور، صدا و بو
  • عدم تعادل
  • اختلال در بینایی و تاری دید

هنوز علت دقیق میگرن مشخص نیست. محققین معتقدند یک مشکل عصبی ژنتیکی است. عواملی همچون استرس، اضطراب، کافئین، کم خوابی و برخی داروها می‌توانند محرک سردرد میگرنی باشند.

میگرن در زنان سه برابر مردان است. احتمالابه‌خاطرهورمون‌های زنانه این اختلاف وجود دارد.

متاسفانه درمان خاصی برای میگرن وجود ندارد. بیشتر درمان‌ها روی کم کردن درد تمرکز دارند. تنها می‌توان با دارو و تغییر سبک زندگی کمی تحمل آن را راحت‌تر کرد. تزریق بوتاکس برای درمان میگرن تنها راه حل پیشگیرانه است.

بوتاکس چگونه به کاهش درد میگرن کمک می‌کند؟

تزریق بوتاکس یک درمان پیشگیرانه برای میگرن محسوب می‌شود. به این معنی که مسیر سیگنال‌های عصبی که منجر به سردرد می‌شوند را مسدود می‌کند. از سال ۲۰۱۰ تزریق بوتاکس برای درمان میگرن توسط سازمان غذا و داروی امریکا FDA تایید شد. اما این‌که بدانیم بوتاکس دقیقا چه می‌کند هنوز یک معماست.

بوتاکس پیشانی، گردن و شانه در سردرد موثرند. احتمالا بوتاکس از فعالیت شبکه‌های عصبی مربوط به درد جلوگیری می‌کند. در آزمایشی که روی حیوانات انجام شد، مشخص شد که بوتاکس تغییری در کانال‌های کلسیمی ایجاد می‌کند. این کانال‌ها نقش مهمی در سردردهای میگرنی دارند.

هر بیماری که مبتلا به میگرن بود با تزریق دو بار بوتاکس ادعا می‌کند که تا ۵۰ درصد سردردش بهتر شد. با این حال زمانی که میگرن حمله‌ور می‌شود، سردرد اجتناب ناپذیر است. به همین خاطر پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر بوتاکس از داروهای دیگر نیز استفاده کنید.

بوتاکس در درمان چه نوع سردردهایی موثر است؟

سازمان غذا و داروی امریکا، تزریق بوتاکس را تنها برای سردردهای میگرنی و نه هر نوع سردردی موثر می‌داند. به این معنی که بیش از پانزده روز در ماه شما سردرد مزمن داشته باشید. بوتاکس در سردردهایی چون سردرد تنشی یا خوشه‌ای اثری ندارد.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

مدت زمان اثربخشی بوتاکس

اگر پس از تزریق بوتاکس، تاثیر آنی حس نکردید، نا امید نشده و درمان را رها نکنید. سعی کنید دو نوبت تزریق انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید. معمولا دو تا چهار هفته طول خواهد کشید تا شما اثربخشی بوتاکس روی سردرد میگرنی را احساس کنید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چگونه انجام می‌شود

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چگونه انجام می‌شود؟

اگر هدفتان از تزریق بوتاکس، صرفا زیبایی است، تزریق بوتاکس روی پیشانی انجام می‌شود. هم پیشانی شما صاف و عاری از چروک خواهد شد و هم مقداری از درد میگرنیتان کم می‌شود. اما اگر هدف فقط درمان میگرن است و در این امر مصمم هستید، تزریق بوتاکس برای درمانش شرایط استانداردی دارد. با این‌که میگرن و علائمش در هر فرد متفاوت است، هر سه ماه، ۳۱ تزریق انجام می‌شود که در مجموع شامل ۱۵۵ واحد بوتاکس خواهد بود. این تزریق در قسمت‌های مختلف انجام می‌شود. پیشانی، گردن، پشت سر، بالای کمر و شانه‌ها نقاطی هستند که باید برای بیشترین اثربخشی تزریق شوند.

اگر برای درمان میگرن ۱۵۵ واحد بوتاکس تزریق کردید، برای فرایندهای زیبایی دیگر سعی کنید بوتاکس تزریق نکنید. زیرا میزان بوتاکس در بدنتان زیاد شده و ممکن است به سیستم عصبیتان آسیب بزند.

برای چه افرادی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

شاید جالب باشد بدانید که ماده‌ی بوتولونیوم که بوتاکس از آن تشکیل شده از پروتئین گاوی گرفته می‌شود. پس اگر به پروتئین گاو حساسیت دارید تزریق بوتاکس برای شما ممنوع است. البته این مساله ربطی به حساسیت لاکتوز ندارد. در زنان باردار و شیرده نیز مطالعات کم صورت گرفته پس بهتر است بوتاکس تزریق نشود. افرادی که دچار بیماری‌ها خود ایمنی هستند ممکن است با واکنش‌های پیشبینی نشده‌ی بدن مواجه شوند پس بهتر است با مشورت پزشک این کار را انجام دهند.

اقدامات پس از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

پس از آن‌که پزشک، فرایند درمانی را انجام داد به شما توصیه‌هایی خواهد کرد. سعی کنید آن‌ها را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید. به این شکل شما نتیجه‌ی بهتری از درمان خواهید گرفت. مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن موارد زیر هستند:

• پس از تزریق بوتاکس برای کم شدن التهاب و قرمزی و کبودی محل تزریق یا حتی برای پیشگیری از وقوع آنها، از کمپرس سرد استفاده کنید. فقط نباید فشار وارد آورید بلکه به شکلی که نیرویی وارد نشود محدوده را سرد کنید.
  • تا چند ساعت پس از تزریق سعی کنید سرتان را به سمت جلو و عقب خم نکنید.
  • در روز نخست پس از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، از فعالیت‌های سنگین بدنی و ورزش‌های قدرتی خودداری کنید. ورزش شدید موجب بالا رفتن موقت فشار خونتان خواهد شد و کبودی و التهاب محدوده تزریق را بیشترمی‌کند.
  • به قسمتی که بوتاکس تزریق شده فشار وارد نکنید. ماساژ ندهید یا رویش نخوابید.
  • تا دو روز پس از تزریق بوتاکس روی پیشانی، مواد آرایشی روی آن نمالید.
  • در روز نخست تزریق، به حمام نروید. حرارت و بخار ناشی از سونا و حمام موجب التهاب و کبودی بیشتر خواهد شد.
  • تا چند روز سیگار نکشید و نیکوتین به بدنتان نرسانید. همچنین از مصرف الکل تا چند روز پس از تزریق خودداری کنید. اگر کار دشواری برایتان محسوب می‌شود مصرفش را محدود کنید.
  • آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب باعث می‌شود بدنتان کم آبی نکشد و اثربخشی بوتاکس بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: کانتور و فرم‌دهی صورت با بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن درد دارد؟

استفاده از بوتاکس در پزشکی، یک فرایند بی‌خطر و کم‌تهاجمی محسوب می‌شود. شما با زخم باز یا برش پوست قرار نیست مواجه شوید. بلکه تنها با سرسوزن‌های ظریف، بوتاکس به زیر پوستتان خواهد رفت.

احتمالا آمپول زده‌اید. تزریق بوتاکس از درد آمپول کمتر است. با این‌حال پزشک قبل از اقدام به درمان، محدوده‌ی تزریقی را با کرم‌ها یا پمادهای بی حسی، بی‌حس خواهد کرد و پس از اثربخشی، تزریق را شروع می‌کند. پس همان درد حداقلی نیز تعدیل خواهد شد.

هزینه بوتاکس برای درمان میگرن چقدر است؟

مقدار هزینه‌ای که شما برای این فرایند درمانی باید لحاظ کنید بستگی به موارد متعددی دارد. میزان ماده‌ی تزریقی، تعداد تزریق‌ها و نواحی تزریق برخی از مواردی هستند که روی قیمت نهایی تاثیرگذارند. اگر تصمیم دارید برای درمان میگرن در ساری بوتاکس تزریق کنید می‌توانید با کلینیک الگانت تماس بگیرید تا همکاران ما براوردی از قیمت نهایی به شما ارائه دهند.

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

همانطور که گفته شد، بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و دارو است و خطری ندارد. اما اگر غیر اصولی انجام شود ممکن است مشکلاتی همچون تاری دید، افتادگی پلک، ضعف عضلانی و … ایجاد شود. پس سعی کنید در گام نخست، یک کلینیک معتبر برای تزریق انتخاب کنید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در ساری، کلینیک الگانت

اگر از سردردهای میگرنی کلافه شده‌اید و پس از مطالعه این مقاله تصمیم گرفتید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در ساری را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما کلینیک الگانت است. الگانت، بهترین و معتبرترین مرکز پزشکی زیبایی و درمانی در ساری است. پزشکان مجموعه با تجربه و متبحرند و پس از تزریق خیالتان از بابت عوارض جانبی کاملا راحت است. چون تزریق به شکل اصولی و در محیطی کاملا بهداشتی توسط پزشک صورت می‌گیرد. در الگانت شما از مشاوره و ویزیت رایگا نپزشک برخوردار خواهید بود. پس از رفع ابهامات ذهنی و کسب آرامش به درمان خواهید پرداخت و با مطلوب‌ترین نتیجه مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در ساری را انجام دهید، همین حالا با کلینیک الگانت تماس بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب