درمان ریزش مو با تزریق مزو در الگانت کلینیک مجهز پوست، مو و لیزر ساری

مراقبت از پوست و مو بعد از مزوتراپی

اگر می‌خواهید پس از مزوتراپی به نتیجه دلخواه خود برسید و بیشترین تاثیر مزو را مشاهده کنید نیاز است تا نکاتی را در مورد مراقبت از پوست و مو پس از مزوتراپی بدانید.

مزوتراپی چیست؟

قبل از آن‌که به سراغ مراقبت از پوست و مو پس از مزوتراپی برویم بهتر است در مورد درمان مزو بیشتر بدانیم. مزوتراپی یک روش کم‌تهاجمی برای درمان ریزش مو و تقویت پوست و مو است. مزو در واقع حاوی موادی مغذی است که سلول‌های پوست و مو برای تقویت بیشتر به آن نیاز دارند. پزشک در نقاط مختلفی که هدف درمان است آن را به لایه‌ی دوم پوست تزریق می‌کند. وقتی مواد مغذی و معدنی به پوست، پیاز و ساقه مو می‌رسند پوست و موها احیا و تقویت خواهد شد. اثرگذاری این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن، مراقبت‌های پس از تزریق مزو است.

مزوتراپی مو راه حلی برای تقویت موهای اسیب دیده و ضعیف در کلینیک الگانت
مزوتراپی مو راه حلی برای تقویت موهای اسیب دیده و ضعیف در کلینیک الگانت

مراقبت‌ از پوست و مو پس از مزوتراپی

بعد از این‌که پزشک کارش را انجام داد، هر فرایند درمانی و زیبایی نیازمند یک سری توجهاتی است که مراجعه کننده باید آن را رعایت کند. پی از آن‌که مزوتراپی انجام دادید با عوارض چندانی مواجه نخواهید شد. البته این مساله به این شرط است که حواستان جمع باشد و به مراقبت‌هایی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید تا با بهترین اثربخشی و کمترین عارضه رو در رو شوید.

مراقبت در ۴۸ ساعت نخست پس از مزوتراپی

شما تا دو روز بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • سعی کنید از رساندن حرارت به محل تزریق خودداری کنید. هر گونه حمام داغ، سونا و حمام بخار در دو روز اول ممکن است فشار خونتان را به شکل موقت بالا ببرد و باعث التهاب ناحیه تزریق شود.
  • در آبی که حاوی کلر فراوان است شنا نکنید. استخرها مخصوصا در فصل‌های پر مشتری‌تر کلر زیادی دارند.
  • ورزش‌های استقامتی در دو روز اول توصیه نمی‌شود. ورزشسخت نیز فشار را کمی بالا می‌برد و همین موجب التهاب و قرمزی بیشتر خواهد شد.
  • از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی عطر و اسانس بر روی موضعی که تزریق شده خودداری کنید. ممکن است مواد آن موجب واکنش آلرژیک آن ناحیه شود.
  • برای رفع التهاب و قرمزی موقت، پوست را رها کنید تا خودش التیام یابد.
  • محدوده درمان را نخارانید یا ماساژ ندهید.

مراقبت‌ از پوست و مو پس از مزوتراپی در دراز مدت

مواردی که در مورد چهل و هشت ساعت اولیه گفته شد بیشتر در زمینه‌ی پیشگیری از عوارض جانبی مزو است. اما مراقبت در دراز مدت به این خاطر است که شاهد بیشترین میزان اثربخشی درمان مزو باشید. توجه به سلامت پوست و مو فارق از نوع درمان اهمیت زیادی دارد و سرعت پیر شدن سلول‌ها را به تعویق می‌اندازد و زیبایی به ظاهرتان هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: فواید درمان ریزش مو به روش تزریق پی آر پی (PRP)

محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید

شما پس از درمان مزو نباید به شکل مستقیم در دراز مدت زیر نور خورشید قرار بگیرید. اشعه‌ی یو وی یا ماورای بنفش خورشید، به پوست آسیب می‌رساند. اگر شغلتان یا محل زندگیتان به شکلی است که زیاد در معرض نور خورشید قرار دارید از ضد آفتاب برای پوشاندن پوست استفاده کنید. همچنین در دو هفته‌ی نخست پس از مزوتراپی، از تفریحاتی که در معرض نور زیاد یا باد فراوان است مثل تفریحات ساحلی خودداری کنید.

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مناسب

نه صرفا به خاطر مزوتراپی بلکه همواره سعی کنید از مواد آرایشی بهداشتی با برند معتبر استفاده کنید تا به پوستتان صدمات جبران ناپذیر وارد نشود. مخصوصا حالا که در ایران برندهای خوب وارد نمی‌شوند و محصولات تقلبی یا کیفیت‌پایین در بازار فراوان هستند باید دقت بیشتری در این زمینه به خرج دهید. مواد شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید بهتر است دارای عطر یا اسانس زیاد نباشد تا پوستتان واکنش حساسیتی نشان دهد. برای مدتی طولانی پس از مزو از کرم‌های موبر نیز استفاده نکنید. هنگام ویزیت پزشک برای مزوتراپی، می‌توانید از پزشکتان در مورد تایپ پوستی خود سوال بپرسید و طبق آن محصولات آرایشی و مراقبتی را تهیه کنید.

نوشیدن آب کافی

کم‌آبی بدن بسیار برای پوست و مو مضر است. در حالت عادی بهتر است روزانه آب فراوان مصرف کنیم تا بدن دهیدراته نشود. پس از مزوتراپی باید بیشتر حواسمان به میزان آب نوشیدنی روزانه‌مان باشد. امروزه در گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما یادآوری می‌کنند چه وقت باید آب بنوشید. وقتی آب بدن کافی باشد پوست مرطوب و شاداب می‌ماند و جریان خون نیز بهتر مواد مغذی را به مقصد پوست و مو می‌رساند. پژوهش‌های جدید می‌گویند برای مردان حدود چهار لیتر مایعات و برای زنان حدود دو و نیم لیتر مایعات نیاز است که البته فقط شامل آب نمی‌شود بلکه میوه‌ها و غذاها و نوشیدنی‌های حاوی مایعات را نیز در بر می‌گیرد.

 رعایت بهداشت پوست و مو

پس از مزوتراپی، توجهتان به بهداشت پوست و مو باید بیشتر باشد تا در مدت زمان بیشتری از اثرات مزو بهره ببرید. سعی کنید هر هفته ملحفه‌ها و روبالشتی‌ها را شستشو دهید. در شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت پوست صورتتان به بالشت مالیده می‌شود. مهم است که از میکروب و باکتری و سلول‌های مرده‌ی پوستی پاکسازی شود. حوله‌ای که برای خشک کردن دست و صورتتان استفاده می‌کنید باید کاملا تمیز باشد. حوله‌ی حمام برای خشک کردن سر نیز بهتر است عاری از میکروب باشد. در روزهای آلوده سعی کنید از خانه خارج نشوید و اگر مجبور بودید سرتان را با کلاه بپوشانید.

مزوتراپی مو و پوست آقایان خدمت تخصصی در الگانت برترین کلینیک پوست و مو ساری

مراقبت‌های قبل از انجام مزوتراپی

مراقبت از پوست و مو پس از مزوتراپی اهمیت دارد اما قبل از مزو نیز باید به این نکات توجه کنید:

  • از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون، مانند آسپرین، ایپوبروفن خودداری کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات را به حداقل برسانید.
  • قبل از انجام عملیات مزو به مدت ۲ هفته، از رنگ کردن مو، دکلره کردن و مصرف هرگونه مواد شیمیایی و گیاهی روی مو و پوست سر خودداری کنید.
  • در صورت مصرف ماینوکسیدیل و یا هرگونه تونیک‌های ضدریزش و یا مکمل‌های خوراکی پزشک زیبایی خود را مطلع سازید.
  • سه روز قبل از انجام مزوتراپی از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • از دوران پریود شما باید یک هفته گذشته باشد.
  • قبل از انجام تزریق مزو، استحمام کنید زیرا پس از تزریق، ۲۴ الی ۴۸ ساعت، اجازه استحمام نخواهید داشت.

نتایج مزوتراپی پوست و مو، چه زمانی قابل مشاهده است؟

تزریق مزو به مو، صورت و دست‌ها می‌تواند به مرور زمان این نواحی آسیب دیده  را احیا کرده و گردش خون را در این نواحی افزایش دهد. اگر مراقبت از پوست و مو بعد از مزوتراپی به خوبی انجام شود، آنگاه در اثر افزایش گردش خون، مواد مغذی و معدنی بیشتری به پوست و مو می‌رسد. نتایج حاصل از درمان مزوتراپی، اغلب بعد از جلسه دوم یا سوم، قابل مشاهده است. البته تاثیر مزوتراپی، ۴ الی ۵ هفته پس از آخرین تزریق با توجه به متابولیسم بدن هر فرد و نوع پوست و موی او، به خوبی مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر هیرفیلر بر رشد مجدد موها

 

تزریق مزو توسط پزشک ماهر

بسیار مهم است که برای مزوتراپی به مرکز پزشکی مراجعه شود. پزشک ابتدا باید نقاط آسیب دیده‌ی پوست یا موی شما را بررسی کند و سپس اقدام کند. شاید بیماری زمینه‌ای خاصی دارید یا داروهایی استفاده می‌کنید که نیاز است مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز داشته باشید. یا اینکه پیشنهادهای درمانی دیگری هم برایتان داشته باشد که بهترین نتیجه را دریافت کنید. اگر به جایی مراجعه ‌کنید که بهداشتی نیست، تحت نظارت پزشک نیست و ویژگی‌های بدنی شما برایشان اهمیتی ندارد ممکن است با صدمات پوستی بد یا آلودگی‌های قارچی و باکتریایی مواجه شوید. علاوه بر اینکه درمانتان نتیجه ندهد بلکه آسیبتان جدی‌تر هم شود.

مزوتراپی پوست و مو در الگانت بهترین کلینیک پوست، مو و لیزر ساری

مزایای انجام مزوتراپی در مرکز زیبایی پوست، مو و لیزر الگانت

بهترین کاری که می‌توانید در مورد مزوتراپی انجام دهید این است که مکانی مطمئن برای این کار بیابید. ما برای شما مشخصات یک مرکز خوب درمانی و زیبایی را ذکر می‌کنیم تا در انتخابتان به درستی عمل کنید.

  • دریافت هزینه بسیار مناسب
  • استفاده از مواد مصرفی پزشکی تایید شده و معتبر
  • حضور تمام وقت پزشکان مجرب و متعهد در مجموعه
  • مدت زمان کوتاه درمان
  • درصد بسیار بالای موفقیت در نتیجه درمان
  • تزریق بدون درد با بهترین تجهیزات پزشکی
  • تجربه کمترین عارضه جانبی
  • نتایج سریع و ثمر بخش

مزوتراپی در ساری و قائمشهر

کلینیک الگانت، بهترین مرکز پوست، مو و زیبایی ساری همه‌ی این مشخصات را داراست. در ضمن می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان پزشکان ما نیز بهره‌مند شوید. همین حالا برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید. شما لایق بهترین‌ها هستید.

سوالات پرتکرار شما در مورد مراقبت از پوست و مو پس از مزوتراپی:

مزو در چه نقاطی از بدن تزریق می‌شود؟

مزو را می‌توان برای درمان ریزش مو، تقویت پوست، مو و چربی‌زدایی در تمامی نواحی بدن و صورت تزریق کرد.

برای مراقبت از پوست و مو بعد از مزوتراپی، چه غذاهایی باید مصرف کنم؟

مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه به همراه غذاهای کم روغن و آب‌پزی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند، در سرعت بهبودی و تاثیر گذاری درمان بسیار موثرند.

آیا آرایش صورت، بعد از مزوتراپی، اثر آن را کم می‌کند؟

پس از انجام مزوتراپی، تا ۴۸ ساعت نباید از محصولات آرایشی بهداشتی روی پوست استفاده کرد.

آیا مزو روی همه افراد تاثیر می‌گذارد؟

خوشبختانه این روش درمانی زیبایی برای تمامی افراد سالم بالای ۱۸ سال با هر نوع جنس پوست و مو مناسب است.

مزوتراپی عارضه دارد؟

مزوتراپی ممکن است عوارض خفیف و کوتاه مدتی چون قرمزی، التهاب و کبودی پوست داشته باشد.

 

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده