بوتاکس در بهترین مرکز پوست مو و لیزر الگانت ساری

تزریق بوتاکس

این روزها تزریق بوتاکس یک روش پرطرفدار برای از بین بردن چین و چروک و جوان‌تر کردن پوست صورت است. این روش از تزریق در عضلات صورت استفاده می‌کند که باعث مسدود شدن انتقال عصبی می‌شود و در نتیجه عضلات از حالت انقباض خارج می‌شوند. تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی الگانت ساری توسط پزشکان مجرب و متخصص انجام می‌شود که با توجه به شکل و اندازه صورت شما، مقدار مناسب بوتاکس را تعیین و تزریق می‌کنند. این روش زیبایی نیز مانند همه درمان‌های زیبایی دارای مزایا و معایبی است. اگر بدنبال تزریق Botox هستید این مطلب را تا آخر مطالع کنید تا با مزایا، معایب، روش ها و مراقبت های قبل و بعد Botox آشنا شوید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری یک نوع ماده به‌نام بوتولونیوم است. مقدار مناسبی از آن به نقطه‌ای که می‌خواهید بوتاکس کنید تزریق می‌شود. در آن محدوده، عضلات برای مدتی بی‌حرکت می‌شوند. در نتیجه‌ چین و چروک پوست برای آن مدت از بین خواهد رفت. همچنین از چروک‌های جدید نیز پیشگیری خواهد شد. در واقع بوتاکس عضله را دچار فلج جزئی می‌کند و اجازه انقباض زیاد به عضله نخواهد داد.

تزریق بوتاکس چه کاربردی دارد؟

تزریق Botox مدت‌هاست که در علم پزشکی به عنوان روش درمانی و زیبایی شناخته می‌شود. جالب است بدانید تنها یک‌سوم هدف استفاده از بوتاکس زیبایی است. دو سوم دیگر در زمینه‌های درمانی کاربرد دارد. در اینجا شما را با برخی از کاربردهای زیبایی و درمانی بوتاکس آشنا خواهیم کرد:

• سردرد‌های تنشی و میگرن
  • کمردرد‌های مزمن
  • رفع تعریق کف دست
  • درمان انحراف چشم
  • کمک به کاهش تعریق در زیر بغل
  • رفع افتادگی و شل شدن پوست ناشی از افزایش سن
  • جوانسازی پوست
  • درمان پرش غیر ارادی پلک
  • بیماری‌های اسپاتیک
  • سندروم پیریفورمیس
  • سندروم درد میوفاسیال
  • درمان بیماری واژینیسموس

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک

چه نقاطی از بدن را می‌توان بوتاکس کرد؟

اگر هدف از تزریق بوتاکس زیبایی صورت و رفع چین و چروک پوست است، بیشتر نواحی صورت قابل تزریق است. اطراف لب، گوشه‌ی چشم، بین دو ابرو و پیشانی رایج‌ترین جاها برای تزریق هستند.

اگر هدف صرفا درمانی است بسته به نیاز درمانی محل تزریق توسط پزشک انتخاب می‌شود. به عنوان مثال برای سردردهای تنشی و میگرنی نقاطی از پیشانی، برای جلوگیری از تعریق، زیر بغل و کف دست و برای کمردرهای مزمن روی عضلات کمر تزریق می‌شود. در کل پزشک در ملاقات نخست شما را راهنمایی خواهد کرد و پس از بررسی دلایل بوتاکس، به شما خواهد گفت که چه نقاطی برای تزریق مناسب‌تر است.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

این دغدغه خاطرات دوران کودکیمان را زنده می‌کند. زمانی که مدام از والدینمان می‌پرسیدیم آمپول درد دارد؟ همه‌ی سرسوزن‌هایی که وارد عضله می‌شوند کمی درد دارند. اما قبل از اقدام به تزریق بوتاکس، پزشک یا دستیارش محدوده‌ی تزریقی را با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند تا شما کمترین درد را حین فرایند زیبایی احساس کنید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

وقتی تصمیم گرفتید تزریق Botox انجام دهید، بهتر است به موارد زیر عمل کنید:

• حداقل از یک هفته قبل از تزریق این ماده زیبایی بهتر است از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.
  • از ۲ روز قبل از تزریق بوتاکس بهتر است از نوشیدنی حاوی کافئین فراوان مانند قهوه‌های غلیظ استفاده نکنید.
  • استعمال سیگار و یا هر گونه مواد نیکوتین‌دار را از یک هفته قبل قطع کنید.
  • با مشورت پزشک، از یک هفته قبل داروهای رقیق کننده‌ی خون همچون آسپرین و بروفن را قطع کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید آن را با پزشک درمیان بگذارید.
  • ناحیه تزریقی کاملا تمیز باشد. اگر روی صورت بوتاکس می‌شود از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.

تزریق بوتاکس در مرکز زیبایی الگانت ساری

اقدامات بعد از تزریق بوتاکس

پس از آن‌که بوتاکس انجام دادید برای اثربخشی بیشتر و طولانی‌تر نیاز است که یک سری نکات را رعایت کنید. موارد زیر اقدامات پس از بوتاکس هستند:

• پیشنهاد می‌شود بلافاصله بعد از تزریق، روی محل تزریق، از کیسه‌ی یخ استفاده شود تا التهاب و کبودی ناشی از تزریق کاهش یابد.
  • تا حداقل ۷ ساعت بعد از تزریق، سر خود را به عقب و جلو خم نکنید.
  • تا یک روز اول بعد از تزریق، فعالیت‌های سنگین و سخت انجام ندهید.
  • از فشار آوردن و ماساژ پوست ناحیه تزریق پرهیز کنید.
  • تا ۲ روز بعد از تزریق از لوازم آرایشی روی پوست استفاده نکنید.
  • استحمام را از ۲۴ ساعت پس از تزریق می‌توانید انجام دهید.
  • بخار آب گرم تا ۲۴ ساعت به پوست برخورد نکند.

عوارض پس از تزریق بوتاکس

هر گونه خدمت زیبایی ممکن است عوارض و پیامدهای خاص خود را داشته باشد. تزریق Botox، جزو کارهایی است که خطر چندانی ندارد. جراحی و بیهوشی نیاز ندارد و پس از انجام آن به راحتی به فعالیت روزمره خود بازخواهید گشت.

در صورتی که میزان ماده تزریقی با دقت محاسبه نشود یا توسط پزشکان مجرب و ماهر انجام نگیرد، یا این‌که محیط و محل تزریق پاکیزه نباشد عوارضی همچون تورم و افتادگی پلک محتمل است. در غیر این‌صورت بدون عارضه است یا شما تنها التهاب مختصری در ساعات اولیه خواهید داشت.

چه مدت پس از تزریق بوتاکس اثربخشی آن را مشاهده خواهید کرد؟

اگر اقدامات قبل و بعد از بوتاکس را به درستی انجام دهید بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس خواهید گرفت. بعد از آنکه بوتاکس انجام دادید تا دو هفته طول می‌کشد تا کم‌کم عضلات تحت تاثیر مواد قرار گیرند. از دو هفته پس از تزریق شما کاملا متوجه تغییرات خواهید شد. معمولا تا شش ماه زیبایی اهدا شده توسط بوتاکس در صورت شما باقی خواهد ماند. چین و چروکتان محو می‌شود و صورتتان جوانتر خواهد شد. اگر مایل باشید می‌توانید پس از شش ماه مجددا تزریق را تکرار کنید.

چه مناطقی برای تزریق بوتاکس ممنوع است؟

در قسمت‌هایی از بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد. فقط نواحی که پزشک تشخیص داده است مناسب تزریق است. در قسمت‌هایی از دهان و لب تزریق ممنوع است زیرا Botox کارکرد عضلات محدوده‌ی تزریقی را کم می‌کند. لذا ممکن است در خوردن و بلعیدن غذا با مشکلاتی مواجه شوید. در قسمت‌هایی از دور چشم که عضلات پلک درگیر می‌شوند نیز نباید تزریق انجام داد زیرا باعث افتادگی پلک می‌شوند.

در هر نوبت چه میزان Botox تزریق می‌شود؟

مواردی مثل مقدار بوتاکس تزریقی، تعداد تزریق در محدوده، نواحی مورد بوتاکس و تعداد نوبت‌ها را پزشک شما تعیین خواهد کرد. پزشک شرایط جسمی شما، هدفتان از تزریق و میزان پاسخ بدنتان به این روش موارد گفته شده را مشخص می‌کند. در کودکان به منظور درمان مشکلات خاص، وزن کودک در تعیین دوز Botox تزریقی نیز نقش دارد.

از چه سنی می‌توان بوتاکس انجام داد؟

هیچ عدد و رقم مشخصی برای سن بوتاکس نمی‌توان تعیین کرد زیرا بستگی به مراجعه کننده و علت تزریق دارد. اما سنی که Botox در آن مانعی ندارد بالای هجده سال است. زیرا قبل از آن خیلی برای این روش درمانی و زیبایی زود است. شما می‌توانید در سنین جوانی از چین و چروک پیشگیری کنید. مناطقی که بیشتر چروک می‌شوند را می‌توانید از اعضای پر سن و سال‌تر خانواده‌تان متوجه شوید زیرا بیشتر خطوط چروک ارثی هستند. این تصور که باید صبر کرد تا چین و چروک صورت ماندگار شوند تا برای بوتاکس اقدام کنید غلط است.

چه افرادی نباید بوتاکس انجام دهند؟

قبل از اقدام برای بوتاکس باید بدانید بوتاکس برای همه‌ی افراد توصیه نمی‌شود. پزشک شما بهترین راه حل را برای زیبایی و رفع چین و چروک به شما پیشنهاد خواهد داد. پروتئین شیر گاو برای ساخت بوتاکس استفاده می‌شود. پس اگر به شیر گاو یا مواد غذایی حاوی پروتئین حساسیت دارید تزریق بوتاکس برایتان ممنوع است. چون ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید. اما ربطی به حساسیت به لاکتوز شیر ندارد. اگر به لاکتوز شیر آلرژی دارید تزریق بوتاکس مانعی نخواهد داشت.

حالت دادن صورت با تزریق بوتاکس

جالب است بدانید برای زیبایی صورت، بوتاکس تنها برای رفع چین و چروک کاربرد ندارد. بلکه می‌توان با تزریق آن به قسمت‌هایی از صورت حالت داد. برای مثال بوتاکس چشم گربه‌ای نوعی از تزریق بوتاکس است که باعث کشیده شدن چشم و خوش‌حالتی آن می‌شود. یا بوتاکس لبخند لثه‌ای موجب می‌شود فرم لبخند شما اصلاح شود و حین خندیدن تناسب لثه، لب و دندان‌های شما در بهترین حالت خود باشد. یا می‌شود به قسمت‌هایی از عضلات فک Botox تزریق کرد تا حالت و خط فک زیباتر شود.

اطلاعات مهم قبل از تزریق Botox

پزشک شما نیاز دارد قبل از تزریق اطلاعات مهم زیر را بداند تا پس از تزریق با مشکلی مواجه نشوید:

• سابقه بیماری مزمن
  • سابقه جراحی چشم یا بیماری‌های چشمی
  • ناراحتی قلبی
  • نشانه‌های عفونت در ناحیه تزریق قبلی
  • عفونت ادرار
  • اختلالات عصبی عضلانی
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات آلرژیک
  • داروهای مصرفی
  • مبتلا بودن به بیماری ویروسی در زمان تزریق

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

قیمت تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. علت بوتاکس، ناحیه‌ی تزریق، میزان موادی که استفاده می‌شود، میزان تزریقی که هر نوبت نیاز است و دفعات مراجعه روی قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید از حدود هزینه اطلاع یابید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا با ارائه جزییات به ابهاماتتان در این رابطه پاسخ داده شود. اما خوب است بدانید در کلینیک الگانت ویزیت و مشاوره‌ی پزشک رایگان است.

مهم است که کجا تزریق بوتاکس را انجام می‌دهید.

به‌خاطر پر طرفدار بودن این روش زیبایی، ممکن است برخی از مراکز زیبایی بدون مجوز و خودسرانه اقدام به تزریق بوتاکس کنند. پس از این‌که تصمیم گرفتید بوتاکس تزریق کنید اولین و مهم‌ترین قدم انتخاب یک مکان درست است. مطمئن شوید جایی که انتخاب می‌کنید معتبر باشد. پزشکی که تزریق انجام می‌دهد ماهر و مجرب باشد. نکات ایمنی و بهداشتی نیز در آن مرکز پزشکی کاملا رعایت شود. با گزینش درست، می‌توانید عوارض تزریق Botox را به صفر برسانید. پیشنهاد ما به شما مرکز الگانت، بهترین کلینیک پوست، مو و زیبایی در ساری است.

برای تزریق بوتاکس در کلینیک الگانت چه باید کرد؟

کلینیک الگانت با فضایی دلنشین و پاکیزه و بهداشتی، پزشکانی مجرب و کاربلد و کادر حرفه‌ای، با بهترین تجهیزات و به‌روزترین مواد، آماده برای ارائه‌ی هر گونه خدمات زیبایی در خدمت شماست. اگر الگانت را برای تزریق بوتاکس برگزیدید، از انتخابتان مطمئن باشید.

همین حالا با ما تماس بگیرید و وقتتان را رزرو کنید. پس از مراجعه توسط پزشک شیفت، ویزیت رایگان خواهید شد. او به شما در مورد تزریق بوتاکس اطلاعات لازم را خواهد داد. سپس با دقت و مهارت و با استفاده از بهترین برند موجود در بازار برایتان تزریق بوتاکس را انجام خواهد داد.

تزریق بوتاکس در ساری و قائمشهر

کلینیک زیبایی الگانت از مجهز ترین کلینیک های مازندران بوده و با کادر متخص خود تجربه عالی از خدمات تزریق بوتاکس برای شما به یادگار می گذارد و لازم نیست نگران کیفیت مواد اولیه باشید. چرا که تمامی مواد اولیه ما به طور مستقیم از وارد کننده‌های مجاز و معتبر دارو، تهیه می‌شود. برای کسب اطلاعات در مورد تزریق بوتاکس در ساری و کلینیک زیبایی الگانت ، بهترین کلینیک پوست، مو و لیزر کافیست با شماره های زیر در تماس باشید.

بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه‌ای چیست؟

بوتاکس چشم گربه‌ای به دلیل تغییر چشمگیری که در زاویه‌سازی چشم، ایجاد می‌کند به این نام شناخته می‌شود. در این روش زیبایی با بوتاکس، این ماده به نقاط اطراف چشم تزریق می‌شود تا بتواند باعث کشیدگی چشم شود. از ویژگی‌های بوتاکس چشم گربه‌ای در مرکز زیبایی الگانت ساری این است که، بدون نیاز به جراحی و بی‌هوشی، بدون داشتن دوران نقاهت، بدون درد، با نتیجه سریع و خوب، تحت نظر مجرب‌ترین پزشکان مازندران، برای زیباجویان علاقمند، ارائه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چشم گربه ای

سوالات متداول در مورد تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

بستگی به شرایط جسمی هر فرد متغیر است. در مجموع اثرات تزریق Botox تا شش ماه می‌تواند باقی بماند.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

پیش از شروع فرایند، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. شما تنها درد خفیفی از وارد شدن سرسوزن به پوست احساس خواهید کرد.

سن مناسب تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

اگر سن شما بالای هجده‌ سال است می‌توانید Botox انجام دهید.

چه برندی از بوتاکس خوب است؟

بهترین و محبوب‌ترین برند در ایران در حال حاضر مارک مصپورت است.

هزینه بوتاکس چقدر است؟

بستگی به نواحی مورد نظر برای بوتاکس و مقدار بوتاکس مصرفی دارد.

قبل و بعد تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس خطوط پیشانی

عکس های قبل و بعد تزریق بوتاکس :

در ادامه مطلب عکس های قبل و بعد تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی الگانت در ساری آورده شده است: